“Doar evolutia cursului ne poate determina sa mai facem alte majorari de preturi in acest an. Daca leul continua sa se deprecieze, vom creste preturile, pentru ca 98% din furnizorii nostri de materii prime sunt platiti in euro”, spune Aliz Kosza, directorul general al Fabryo Corporation.

La sfarsitul saptamanii trecute, producatorul de vopsele a anuntat ca a majorat preturile produselor cu pana la 20%, cea mai importanta crestere de pret fiind aplicata produselor marca Savana. Moneda europeana a crescut cu peste 6,1% in raport cu leul de la inceputul anului si pana pe 13 martie, data cand Fabryo a anuntat majorarea preturilor.

Chiar daca piata de vopsele va inregistra un declin in acest an, directorul general al Fabryo mentioneaza ca nu va reduce preturile pentru a vinde volume mai mari. “In cel mai rau caz, am prefera sa vindem jumatate din cat am vandut anul trecut si sa crestem preturile, decat sa umblam la calitatea produselor”, spune Kosza.

Ea estimeaza ca 2009 va aduce o scadere cu 10% a consumului de vopsea si spune ca in cazul in care descresterea consumului ar fi de 20%, piata ar trece printr-o situatie dramatica.

Piata ar putea sa se mentina insa la nivelul de anul trecut, respectiv 230 de milioane de euro, datorita cresterii proiectelor din constructii finantate din bani europeni.

In primele luni ale anului, compania a inregistrat o scadere valorica de 7-8% a vanzarilor comparativ cu perioada similara a lui 2008, pe fondul contractarii pietei constructiilor, cat si a temperaturilor scazute. Totusi, marcile Savana s-au vandut cu 25-30% mai bine decat la inceputul anului trecut. Pentru 2009 insa compania estimeaza o stagnare a afacerilor la nivelul anului 2008.

Fabryo nu a facut publice rezultatele financiare pe 2008, dar Kosza estima anterior o crestere de pana la 20% a cifrei de afaceri comparativ cu 2007. Producatorul de vopsele a inregistrat afaceri de 42 de milioane de euro in 2007, iar o crestere de 20% a bussinesului in 2008 ar duce afacerile companie la 50,4 de milioane de euro.

Compania va miza in “acest an dificil” pe lansarea de noi produse. Primul, Savana Baie & Bucatarie a fost deja lansat, in urmatoarea perioada urmand sa fie demarata o campanie de promovare pe televiziune. “Bugetul pentru promovarea produsului pe televiziune se ridica la 500.000 de euro, iar campania se va desfasura pana in luna mai”, spune Stefan Teodorescu, directorul de marketing al Fabryo.

Compania a avut anul trecut un buget de marketing de peste un milion de euro. Principalii competitori ai Fabryo sunt dufa Deutek sau Kober.