Pe fondul cresterii valorificarii deseurilor de ambalaje, compania si-a majorat cifra de afaceri cu 40% in 2008, la 32,6 milioane de lei (8,8 mil. euro).

Avansul afacerilor de anul trecut fata de 2007 s-a datorat si majorarii cu peste 25% a portofoliului de clienti. Eco-Rom Ambalaje reuneste principalii producatori din industria bunurilor de larg consum, compania preluand obligatia acestor companii de reciclare si valorificare a deseurilor provenite din ambalaje.

Clientii Eco-Rom au pus in circulatie anul trecut 745.000 de tone de deseuri de ambalaje, fata de 661.000 de tone de deseuri de ambalaje in 2007. Fiecare companie care pune in vanzare produse ambalate trebuie sa asigure reciclarea unui procent din ambalaje, pentru ca altfel risca sa fie penalizata fiscal.

Contributiile pentru neindeplinirea reciclarii si valorificarii ambalajelor s-au dublat anul trecut de la 1 la 2 lei/kg de ambalaj. Potrivit legii, companiile au fost obligate in 2008 sa recupereze si sa valorifice 40% din totalul ambalajelor puse pe piata, urmand ca de anul acesta procentul sa se majoreze cu 5%.

Romania si-a asumat in momentul aderarii la Uniunea Europeana ca va ajunge in 2013 sa recupereze si sa valorifice 60% din totalul deseurilor de ambalaje puse in circulatie la nivel national. Potrivit ultimelor date disponibile, anul trecut au fost puse pe piata la nivel national peste 1,28 de milioane de tone de ambalaje.

Printre actionarii Eco-Rom Ambalaje se numara Coca-Cola HBC Romania, Mars Romania, Romaqua Group, Unilever South Central Europe.