Un cititor ne-a semnalat ca a avut numeroase probleme cu un frigider marca Whirlpool. „Am semnalat ca lasa prea multa apa si exista riscul sa inghete alimentele. Am fost informat ca nu am citit bine prospectul si ca nu au ce-mi face. Intr-adevar, in prospect scrie ca, din cand in cand, gheata de pe peretele frigiderului se poate topi, dar acolo nu scrie ca asta se intampla zilnic“, ne-a spus Andrei Nicolae. Aceeasi nemultumire a fost reclamata si de alti clienti, in presa.

Potrivit unor surse, in 2004, 80% din produsele frigorifice Whirlpool fabricate in Polonia si comercializate in Romania (3.350 de unitati) s-au defectat inca din perioada de garantie. Aceste frigidere erau produse la fabrica Polar din Polonia, cumparata de Whirlpool. Am intrebat mai multi cumparatori de produse Whirlpool daca stiu unde sunt fabricate produsele pe care le-au cumparat. Toti ne-au raspuns ca sunt produse in Uniunea Europena. Ei ne-au spus ca si-au dat seama de aceasta dupa eticheta de pe produs pe care apar cuvintele ECE. Numai ca aceste litere inseamna ca produsul este fabricat conform normelor Uniunii Europene.

„Producatorii nu sunt obligati prin lege sa afiseze pe produs tara in care este produs aparatul respectiv“, ne lamureste Constantin Cerbulescu, seful Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti.

„De la achizitionarea marcii Polar si a fabricii din Wroclaw in 2003, Whirlpool a inceput derularea unui program consistent de investitii, pe cinci ani, a carui valoare totala depaseste 100 de milioane de euro“, ne-au raspuns cei de la Whirlpool Romania.

Anul trecut, au fost semnalate peste 15.500 de defectiuni la aproape 14.000 clienti, ceea ce inseamna ca unora li s-a defectat produsul de mai multe ori, sustin surse din interiorul firmei care doresc sa-si pastreze anonimatul. Probleme cu produsele Whirlpool nu sunt numai la cele frigorifice. Mari probleme sunt si cu masinile de spalat. „Nu sunt deloc multumit de masina de spalat pe care am cumparat-o. La stoarcere, masina trepideaza din toti rarunchii. Am chemat service-ul de doua ori si mi s-a raspuns ca nu pot sa faca nimic. In plus, pe la cuva iesea apa. Nu mi-as mai lua acest tip de masina“, ne spune Vasile Giurgiu. „Aparatul mi s-a defectat de trei ori in perioada de garantie, iar anul acesta mi s-a intamplat a patra oara. Prima oara mi s-a defectat in prima saptamana dupa cumparare. Butonul de fixare a programelor se bloca, masina nu lua detergent. La ultima reparatie am platit foarte mult. Categoric nu mi-as mai lua o asemenea marca“, ne spune Georgeta Bonda. Nici acesti cumparatori nu stiu care le sunt drepturile prevazute prin lege.

Citeste si:

„Daca aparatul se strica de trei ori in garantie, conform legii, agentul economic care l-a comercializat trebuie sa-l schimbe sau sa-i plateasca cumparatorului contravaloarea aparatului“, ne spune Constantin Cerbulescu. Si pe Internet, la adresa forum.softpedia.com, veti gasi numeroase plangeri despre masinile de spalat Whirlpool. Acelasi lucru l-am aflat si de la Oficiile pentru Protectia Consumatorilor sau de la Asociatia pentru Protectia Consumatorilor. Problemele sunt cam aceleasi: motorul nu merge, masina nu ia apa sau detergent, are vibratii ciudate. Trebuie sa precizam ca nu toti cei care au avut probleme cu masinile de spalat Whirlpool sunt nemultumiti. „Am avut doua defectiuni legate de acelasi fapt: intrerupatorul s-a blocat, nu aducea apa. Au venit cei de service, ne-au rezolvat problema si de atunci am fost multumiti de masina“, ne-a spus Oprea Floare.

Unele companii care vand electrocasnice nu sunt transparente fata de consumatori

Reprezentantii firmei in Romania infirma existenta unor probleme majore in ceea ce priveste calitatea electrocasnicelor comercializate pe piata romaneasca. Acestia evita insa sa aduca argumente in cifre, in sprijinul afirmatiilor, precizand ca „Whirlpool nu da publicitatii procentaje sau alte date cu privire la numarul de interventii de service, dar este in masura sa confirme ca in anul 2004 nu au existat probleme de calitate care sa se reflecte in vreun fel in rata de defectare. Aceasta s-a situat permanent sub nivelul inregistrat per total in industrie“. In raspunsul trimis redactiei, responsabilii firmei spun ca „in perioada 2003-2004, vanzarile noastre s-au ridicat la peste 500.000 produse.

Compania cerceteaza in prezent modul in care informatii false cu privire la rata de defectare au putut fi prezentate ca informatii interne ale companiei si cum au ajuns ele la presa“.

Dincolo de faptul ca vor sa faca o investigatie asupra originii unor informatii pe care le considera false, cei de la Whirlpool nu ne-au raspuns la intrebarea concreta - care a fost rata de defectare inregistrata anul trecut la produsele purtand marca lor.