„Au fost companii care au primit 1.000 de CV-uri doar intr-o singura zi de targ", spune Ana Giurca, business development manager la firma de consultanta in resurse umane Catalyst Solutions, organizatorul evenimentului. Targul a atras 16.000 de vizitatori, numar record din istoria evenimentului, in conditiile in care editiile anterioare maximum 12.000-13.000 de tineri treceau pragul Angajatori de Top.

Targul a reunit 80 de companii, care au pus la bataie circa 1.500 de joburi. Comparativ, la editia targului din primavara anului trecut au fost prezenti 120 de angajatori, cu o oferta de 3.000 de joburi.

Atat oferta de locuri de munca, cat si numarul companiilor au fost mai reduse anul acesta din cauza ca situatia economica internationala a dat peste cap planurile de recrutare ale angajatorilor. Numarul mai mic de joburi disponibile pe piata este dublat de o crestere a somajului la nivel national.

Rata somajului fost 5,3% in februarie, in crestere cu 0,4% fata de ianuarie, la nivel national fiind inregistrati aproximativ 480.000 de someri.

Chiar daca oferta a fost mai saraca decat anul trecut, Angajatori de Top a atras un numar record de vizitatori atat pentru ca obtinerea unui job a devenit mult mai problematica in aceasta perioada, cat si pentru ca JOBfest, celelalt mare targ de locuri de munca, nu va mai avea loc in aceasta primavara.

“Probabil ca si din cauza conditiilor din piata, peste jumatate dintre vizitatori au fost tineri cu 3-5 ani de experienta, spre deosebire de editiile anterioare cand majoritatea vizitatorilor era formata din studenti”, afirma Giurca.

Standurile companiilor din IT&C si banking au fost printre cele mai vizitate la targul de joburi, chiar daca aceste domenii au fost serios afectate de criza financiara.

“Companii ca Romtelecom, Adobe sau Thales au avut o oferta de cateva zeci de joburi. Chiar daca bancile au avut o oferta redusa, este posibil ca institutiile financiare sa se pregateasca cu CV-uri pentru perioada in care piata se va redresa “, afirma reprezentantul Catalyst Solutions.

Adobe a venit la targ pentru a recruta circa 40 de persoane, in vreme Thales Romania, parte a grupului Thales - unul din cei mai importanti furnizori de sisteme de automatizari feroviare de pe piata europeana -, a participat la eveniment in incercarea de a-si acoperi 20 dintre cele 60 de posturi disponibile pentru 2009.

De asemenea, compania Wipro, unul dintre cei mai mari jucatori din industria mondiala IT, prezenta in Romania cu divizia de Business Process Outsourcing (BPO), a venit la targ pentru a recruta 25 de operatori IT, cu sau fara experienta.

“In octombrie-noiembrie, Wipro Romania avea 140 de angajati, iar in februarie si martie am mai recrutat 60 de oameni. In vara si in toamna vor mai avea loc inca o serie de angajari”, spune Alexandra Petrescu, asistent recrutare Wipro Romania.

Cele mai multe oferte de joburi de la targ au fost in domenii ca IT, FMCG, BPO si retail.