Primul magazin Paul a fost deschis, in sistem de franciza, in cadrul Baneasa Shopping City, in luna decembrie 2008 fiind inaugurata si cea de-a doua locatie, situata in Piata Dorobanti. Pentru acest an, Ovidiu Albu (foto) se mentine rezervat in ceea ce priveste extinderea lantului de brutarii, urmarind in primul rand impactul pe care cele doua magazine il vor avea in urmatoarele 5-6 luni.

“Am deschis doua brutarii in mai putin de o luna, intr-o perioada in care multi pun lacatul. Nu putem spune acum cum vor evolua lucrurile, cate brutarii noi vom mai deschide anul acesta, asteptam 5-6 luni pentru a vedea impactul locatiilor lansate pentru a lua o decizie in privinta extinderii. Ne vom uita dupa noi locatii in primul rand in Bucuresti”, declara Ovidiu Albu.

Cele doua magazine Paul deservesc impreuna intre 900 si 1.000 de clienti pe zi si au in prezent 60 de angajati.

“Publicul nostru tinta, mai ales acum la deschidere, a fost format din oameni care deja cunosteau brandul Paul de afara, fie ca vorbim de straini sau romani plecati in afara tarii. De aceea am si deschis brutariile in aceste locatii, intrucat cei mai multi straini locuiesc in aceste zone. In general, orice persoana poate sa vina la Paul. Painea face parte din cultura romaneasca, nu cred ca lipseste de masa nimanui”, spune Albu.

La randul sau, Maxime Holder, CEO-ul Paul, a explicat ca decizia de a intra pe piata romaneasca a fost determinata de numeroasele asemanari dintre obiceiurile locale de consum si cele din nordul Frantei. Potrivit acestuia, produsele care inregistreaza cele mai mari vanzari sunt croissantul, pain au chocolat, escargot raisine, flute si gourmandies. Pe langa aceste specialitati portofoliul companiei mai cuprinde o selectie de produse de viennoiserie, produse de patiserie si sandvisuri de sezon.

“Avem 900 de produse in portofoliu si fabricam zilnic peste 300 de produse. Suntem numarul 1 in Franta in domeniul brutariei traditionale si faptul ca am venit in Romania sunt sigur ca va atrage «invidia» competitiei noastre, care va veni, la randul sau, sa investeasca in piata romaneasca”, afirma Maxime Holder.

Potrivit acestuia, actualul context economic nu a avut pana in prezent un impact pronuntat asupra afacerilor Paul.

“In Franta Paul nu sufera din cauza crizei, tarile care intampina dificultati sunt Marea Britanie, Dubai, Japonia, Kuweit. Si cand vorbesc despre dificultati ma refer fie la o cifra de afaceri cu un ritm de crestere mai lent, fie scaderi ale afacerilor de 3-5%”, explica Holder.

Planurile de extindere ale lantului Paul vizeaza deschiderea in acest an a unor noi locatii in tari precum Coreea de Sud, Kazakhstan, Polonia si Rusia, reprezentantii companiei axandu-se in special pe oportunitatile oferite de statele respective, si nu pe o strategie fixa de dezvoltare.

Cu o traditie de peste 120 de ani in arta brutariei, Paul este prezent in 21 de tari. Compania are in prezent 453 de magazine, dintre care 326 de locatii sunt deschise in Franta.