Evolutia afacerilor in 2008 a fost determinata atat de trendul ascendent al pietei de produse promotionale, cat si de investitiile demarate de companie in vederea cresterii productivitatii serviciilor de personalizare.

“Anul trecut am finalizat investitia in achizitia de linii automate de tampografie, serigrafie gravura laser, investitie ce se ridica la aproximativ 150.000 euro si care ne-a permis cresterea substantiala a productivitatii serviciilor de personalizare. In 2008, am crescut atat pe verticala, prin castigarea de noi clienti mari (domeniul farmaceutic si piata produselor alimentare) cat si pe orizontala, prin diversificarea portofoliului de produse oferite”, declara Mirela Barbus (foto), manager Ranco Promotional Products, parte a diviziei Proffice (RTC Grup).

De asemenea, compania a castigat anul trecut doi noi furnizori, intarindu-si oferta pe segmentul promotionalelor “traditionale”, zona in care a obtinut exclusivitate pe piata romaneasca pentru produsele textile sub brandul JHK, cat si completarea segmentului de produse office, respectiv instrumente de scris, cu un nou brand.

Astfel, Ranco Promotional Products a raportat peste 700.000 de produse vandute (tricouri, jachete, sepci etc.), in valoare de peste un milion de euro.

Totodata, compania si-a dublat cantitatea de produse personalizate, la peste sapte milioane de unitati.

Pentru 2009, reprezentantii companiei estimeaza o scadere a interesului companiilor in achizitia de materiale promotionale, ca urmare a reducerii bugetelor de marketing. In aceste conditii, consumul de produse personalizate ar putea scadea cu 15-20%, comparativ cu anul trecut.

De asemenea, o parte din bugetele ATL ar putea fi directionate in acest an spre BTL, in stimulente pentru consumatori, respectiv in materiale promotionale.

“Pentru 2009 estimam o scadere cu aproximativ 10-15% a volumului de vanzari pe fondul reducerii comenzilor de produse promotionale. Vom ramane pe profit, insa la un nivel redus fata de perioada precedent. Din punct de vedere al comenzilor, vorbim de o crestere mult mai moderata comparativ cu anii precedenti si de un proces de concretizare mai greoi, intr-un timp mai lung. Vor fi si in acest an clienti care vor aloca bugete pentru achizitia de articole promotionale si care vor dori sa devina cat mai vizibili in piata; pe acesti clienti vom miza”, spune Mirela Barbus.

Ranco Promotional Products face parte din divizia de distributie a produselor de birotica-papeterie-Proffice. Cu peste opt ani de experienta pe piata, cu primul catalog romanesc de produse promotionale lansat in 2006-Eyerobics-si cu o gama de peste 3.500 articole in stoc (de la produse de lux la obiecte promotionale), Ranco este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de profil.

Proffice, divizia de distributie birotica si papetarie a Grupului RTC, detine o cota de aproape 25% dintr-o piata a produselor office estimata la 300 milioane de euro, potrivit datelor furnizate de companie.