Reprezentantii holdingului Tiriac Auto sustin ca Parcul Tiriac Auto, care se va deschide pe 16 septembrie in Piata Constitutiei, nu are nici o legatura cu neparticiparea grupului la SIAB. Este doar o coincidenta. Grupul a organizat deja o serie de expuneri in mai multe orase din tara, sub titulatura de Salonul Tiriac Auto, iar cel din Bucuresti ar fi o incununare a acestei serii. Nu este insa prima oara cand cele zece marci (Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford, Mazda si Hyundai) lipsesc de la singurul salon de automobile din Romania. Acum, motivul oficial expus de Adriana Ichim, director executiv al grupului, este imposibilitatea organizatorului, APIA, de a pune la dispozitie un spatiu suficient pentru nevoile Tiriac Auto. In mod normal, se stie ca pe timpul si in perioada imediat urmatoare manifestarilor de tip „auto show“ vanzarile cresc spectaculos. Asa se face ca Salonul Tiriac Auto (care, spre deosebire de editiile locale, nu se va mai chema salon, ci Parc) se va intinde pe 3.500 de metri patrati, in pavilioane acoperite, plus alte amenajari in spatiu liber. O adevarata demonstratie de forta, care are loc aproape simultan cu alt salon, de data aceasta cel din Germania.

Noutati, simultan cu Frankfurt

Investitia alocata Parcului se va ridica la aproximativ 500.000 de euro, bani cheltuiti pe inchirierea unei structuri uriase, in care se vor regasi zonele de standuri, centrul de presa si centrul pentru afaceri. In zona neacoperita va exista un parc propriu-zis cu flori, bancute, alei si chiar fanfara, o zona destinata copiilor, un stand al masinilor de epoca, o zona motor-sport si un teren off-road pe care se vor putea face demonstratii si teste ale autovehiculelor 4X4.
Cat despre standurile marcilor grupului, ele vor functiona dupa sistemul unui salon auto, urmand a fi prezente o multime de noutati ale fiecarui brand, in total fiind expuse peste 100 de modele. Mercedes, parte a DaimlerChrysler, va aduce noua generatie S Klasse si va expune in premiera clasa R, Mazda va veni cu noua generatie de MX5, Mitsubishi va prezenta Outlander turbo, Grandis Diesel si Colt CZT.

Citeste si:

Incasari de jumatate de miliard de euro

In acest moment, cele cinci firme importatoare din cadrul Tiriac Auto cumuleaza o cifra de afaceri impresionanta (320 de milioane de euro in 2004 si 470 de milioane, estimat, pe 2005) si, chiar daca numarul de unitati vandute nu asigura pentru nici una dintre marci un loc in Top 3, valoarea masinilor vandute plus serviciile conexe asigura un volum al afacerilor cu mult peste cel al importatorilor de modele populare. De altfel, se estimeaza ca, pe langa cele 9.000 de unitati vandute in primele sapte luni, vor fi comercializate alte 6.000 pana la sfarsitul anului, liderul grupului fiind in continuare Ford, cu peste 2.500 de masini, si Hyundai, cu peste 2.000.