Indiferent ca este vorba de producatori de adezivi, de vopsele sau de companii specializate in distributia de gresie si faianta, strategia este aceeasi: investitii de sute de mii de euro in marketing.

Producatorul de adezivi si mortare uscate AdePlast Oradea, cu afaceri anuale de 34 de milioane de euro, va aloca circa un milion de euro in promovarea brandurilor proprii, atat in timpul meciurilor de fotbal din prima liga a campionatului national de fotbal, cat si diverse spoturi derulate pe canalele de televiziune. “Vom investi aproximativ 500.000 de euro in promovarea produselor companiei in timpul meciurilor de fotbal”, declara, pentru Wall-Street, Marcel Barbut (foto), proprietarul si presedintele AdePlast. Compania si-a promovat produsele si anul trecut in timpul partidelor de fotbal, in urma unei investitii tot de jumatate de milion de euro.

Contractul incheiat anul trecut ar trebui sa se incheie la finalul actualei editii de campionat, in mai, insa producatorul de adezivi doreste rezilierea acestuia inainte de terminarea sezonului fotbalistic. “Vom negocia rezilierea contractului pentru ca zona de promovare a produselor noastre din timpul meciurilor de fotbal s-a aglomerat prin prezenta altor competitori. Pentru sezonul viitor, vom negocia cu un alt furnizor de servicii de promovare, astfel incat sa avem o mai mare vizibilitate in timpul meciurilor”, afirma Barbut.

Pe langa suma pe care o va aloca pentru promovarea in timpul meciurilor de fotbal, compania isi doreste sa investeasca 500.000 de euro si pentru ca “ Vopseaua Meseriasului”, brandul de vopsea al AdePlast, sa ajunga un nume cunoscut pe piata de profil. Compania, care detine doua fabrici de adezivi si mortare uscate in Oradea si in Ploiesti, a deschis anul trecut si o fabrica de vopsea, tot la Oradea, valoarea investitiei ridicandu-se la cateva milioane de euro. AdePlast isi propune ca 2-3 milioane de euro din vanzarile de anul acesta sa provina din comercializarea de vopsea.

O alta companie specializata in producerea de vopsele, Fabryo Corporation, detinuta de fondul suedez de investitii Oresa Ventures, va investi anul acesta in jur de un milion de euro in marketing, jumatate din suma fiind destinata promovarii pe TV a produsului Savana Baie & Bucatarie. “Bugetul pentru promovarea produsului pe televiziune se ridica la 500.000 de euro, iar campania se va desfasura pana in luna mai”, afirma recent Stefan Teodorescu, directorul de marketing al Fabryo. Producatorul de vopsele a investit de la inceputul acestui an in schimbarea ambalajului marcilor Savana si Savana cu Teflon, produsele premium din portofoliul companiei.

Fabryo, care mizeaza in acest an dificil pentru sectorul constructiilor pe introducerea de noi produse, a lansat si o noua tencuiala decorativa, care poate fi folosita atat la exterior, cat si la interior. Compania nu si-a anuntat deocamdata rezultatele financiare pe 2008, producatorul de vopsele inregistrand o cifra de afaceri de 42 de milioane de euro in 2007. Anul trecut, compania a avut un buget de marketing de peste un milion de euro.

O alta companie care mizeaza pe extinderea portofoliului de produse pentru 2009 este distribuitorul de placi ceramice Delta Distribution, cu afaceri de peste 40 de milioane de euro in 2008. Bugetul de marketing al Delta pentru 2009 este de circa un milion de euro.