Anul 2008 a insemnat pentru Ursus Breweries, unul din cei mai importanti producatori interni de bere o crestere a afacerilor de aproximativ opt ori peste nivelul de dezvoltare al pietei, de aproximativ 5%. Pentru anul acesta, producatorul de bere se asteapta la o stagnare a industriei de profil si la o incetinire a ritmului de crestere a afacerilor, potrivit lui Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries.
“2009 va fi un an mai dificil, cu o lupta grea. Piata de bere este conditionata de vreme si de situatia economica. Este dificil sa estimez cum va evolua consumul de bere in urmatoarele luni, insa cred ca vom vedea o stagnare a acestei industrii in 2009 si nu crestere. De asemenea, nu stiu daca vom mai inregistra un ritm de crestere de doua cifre”, declara Stephan Maria Weber (foto).

Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, a raportat in 2008 o crestere a afacerilor de aproximativ opt ori peste nivelul de dezvoltare al pietei, de 4-5%.

Potrivit lui Weber, toate brandurile din portofoliu au intregistrat cresteri ale vanzarilor si cotelor de piata. Astfel, Timisoareana detine o cota de 15% per total piata, in timp ce Ursus este lider pe segmentul premium, cu o cota de piata de 35%.

“Piata de bere si-a incetinit ritmul de crestere spre finalul anului trecut, insa performanta noastra este inca buna. Criza a lovit mai tarziu piata romaneasca de bere. Cu o mica intarziere, am vazut o scadere a vanzarilor in piata incepand cu luna noiembrie. Insa, brandurile puternice vor fi cele care vor iesi invingatoare din aceasta perioada dificila, si aici ma refer la calitatea berii si claritatea comunicarii”, afirma Weber.

Piata berii, crestere sub 10% in 2009


Continuarea investitiilor si in 2009

Pentru acest an, Weber afirma ca Ursus va continua investitiile, in special in zona de marketing, dupa ce compania a finalizat recent proiectul de modernizare a fabricii de la Buzau, investitie care se ridica la 42 milioane de euro.

“Investitiile reprezinta semne importante pentru comunitate, pentru Romania. Nu am renuntat la nicio investitie pentru acest an. Vom continua sa investim pe segmentul marketing. Deocamdata suntem multumiti de capacitatea de productie actuala”, spune Stephan Maria Weber.

Prin aceasta investitie, fabrica de la Buzau si-a marit capacitatea de productie cu aproape 50%, de la 1,9 mil. hectolitri la 2,5 mil. hectolitri. Procesul de modernizare a presupus instalarea unei linii complete de fabricare, extinderea capacitatii de imbuteliere si noi utilitati.

Potrivit reprezentantilor Ursus, fabrica de la Buzau detine in prezent cea mai mare linie de imbuteliere din cadrul unitatilor de productie ale companiei, investitia in acest proiect ridicandu-se la 7 mil. euro.

Fabrica de la Buzau a fost deschisa in anul 1978 si a reprezentat prima investitie a SABMiller in Romania in 1996. Unitatea de productie a trecut printr-un amplu proces de retehnoligizare si trei transe de extindere a capacitatii, ce au presupus investitii totale de peste 120 mil. euro.

In prezent la fabrica Ursus din Buzau lucreaza 400 de angajati, dintre care 90% sunt din Buzau. In plus, compania va continua procesul de angajare pentru aceasta unitate. “Din ianuarie si pana in prezent am angajat 20 de oameni, iar pana la finalul acestui an ne propunem sa mai recrutam inca 23 de angajati”, declara Sorin Harabagiu, directorul fabricii Ursus Buzau.

In unitatea de la Buzau se pot produce toate marcile din portofoliul Ursus, cu exceptia Pilsner.

Varful capacitatii de productie in cele patru fabrici Ursus-Timisoara, Buzau, Cluj-Napoca si Brasov (fara a lua in considerare unitatea de la Azuga)-este de 7,3 mil. hectolitri pentru acest an.

In luna ianuarie, Ursus Breweries a achizitionat 71% din actiunile Bere Azuga de pe piata Rasdaq, valoarea tranzactiei fiind de 7,15 milioane euro.

“Am obtinut aprobarea verbala din partea Consiliului Concurentei, o asteptam acum si pe cea scrisa in vederea lansarii unei oferte publice de cumparare a titlurilor pe care nu le detinem in cadrul Bere Azuga. Dupa ce vom detine 100% din actiunile Bere Azuga, vom lua in considerare noi investitii in aceasta unitate”, afirma Stephan Maria Weber.

In momentul de fata, capacitatea de productie a Bere Azuga este de aproximativ 200.000 hectolitri pe an. Compania Bere Azuga are o cota de piata estimata la 0,6% si detine marcile de bere Azuga si Valea Prahovei.

Volumul vanzarilor Ursus Breweries a inregistrat in ultimul trimestru din anul 2008 o crestere de 11%, in timp ce la nivel global compania a raportat o majorare a volumelor de doar 1%, evolutie determinata de actuala criza financiara.

Ursus Breweries este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu o cota de piata estimata de 26,3%. Compania detine patru fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati.

Marcile Ursus Breweries sunt Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.

Portofoliul de marci al grupului SABMiller include beri premium internationale cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell. In exercitiul financiar incheiat la 31 martie 2008, grupul a raportat un profit ajustat inainte de impozitare de 3,639 milioane de dolari si venituri de 21,410 mil. dolari. SABMiller este cotata la bursele de valori din Londra si Johannesburg.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri