"Anul acesta am obtinut un profit din exploatare de circa 3,7 milioane de euro. Pentru intreg anul estimam un profit de circa sapte milioane de dolari, conform planului de afaceri aprobat pentru perioada 2005 - 2008, si o cifra de afaceri de 250 milioane de dolari", a spus Becerescu. Potrivit planului de afaceri aprobat in conformitate cu acordul PAL 1 (Primul imprumut de ajustare programatica) incheiat cu Fondul Monetar International si Banca Mondiala, TAROM isi propune sa obtina un profit operational de 12 milioane de dolari in 2006, 11 milioane dolari in 2007 si noua milioane de dolari in 2008. "Usoara scadere a profitului se datoreaza unui program de achizitie a patru avioane Airbus A318. Vor fi cumparate cate doua astfel de aeronave in 2006 si 2007", a precizat Becerescu. In afara costurilor de achizitie, cele patru aeronave vor produce si costuri suplimentare legate de trainingul pentru piloti, pregatirea personalului tehnic, angajarea de personal, precum si alte cheltuieli privind taxele de aeroport.

Prin acordul PAL 1 sunt monitorizate patru aspecte referitoare la activitatea companiei: numarul de pasageri, profitul obtinut din exploatare, nivelul cheltuielilor si cifra de afaceri. "Cel mai important parametru vizeaza profitul din exploatare, fiindca acesta arata soliditatea companiei. TAROM prezinta cifre de crestere continua, ceea ce nu poate fi decat pozitiv pentru viitor", a precizat Cristian Becerescu.