Principalul motiv al acestei scaderi il constituie deprecierea leului fata de euro pe parcursul anului 2008 si inceputul lui 2009.

In lei, operatiunile A&D Pharma au inregistrat vanzari constante pe parcursul primului trimestru, ajungand la 482,7 milioane lei, in comparatie cu 467,5 milioane lei in primele trei luni din 2008 .

Media cursului de schimb euro/leu a fost 4,27 in primele trei luni ale lui 2009, in comparatie cu 3,69 pentru aceeasi perioada a anului 2008.

Vanzarile neauditate pe linia de Wholesale in euro au ajuns la 77,3 milioane de euro in primele trei luni ale anului 2009 (in 2008 fiind de 86,1 milioane).

Vanzarile neauditate ale diviziei de Marketing & Sales au ajuns la 13,6 millioane de euro (in 2008 fiind de 25,8 milioane).

Divizia de retail a holdingului A&D Pharma, Sensiblu a inregistrat o crestere a vanzarilor de 27% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand de la 34,6 milioane in 2008 la 43,8 milioane in 2009.

Vanzarile neconsolidate obtinute de diviziile grupului includ tranzactii interne in valoare de 21,5 milioane de euro (in primul trimestru din 2008 fiind 19,8 milioane).

„Desi conditiile macro-economice au continuat sa fie foarte dificile in primele trei luni ale lui 2009, veniturile obtinute de diviziile noastre au ramas foarte puternice. Cresterea vanzarilor in euro inregistrate de A&D Pharma continua sa fie afectata de deprecierea monedei romanesti in raport cu euro, asa cum se poate observa in comparatie cu cresterea puternica a vanzarilor inregistrate in lei. Cu toate acestea, autoritatile romane au actualizat, in cele din urma, preturile de referinta la medicamentele de import, pentru a reflecta deprecierea leului”, a declarat Robert Popescu (foto), CEO al A&D Pharma.

Performantele companiei au depasit semnificativ valorile inregistrate pe piata spitalelor, iar media cotei de piata in segmentul spitalelor a crescut la 12,1% in primele trei luni ale lui 2009, in comparatie cu 7,9% in aceeasi perioada a anului trecut.

In primele trei luni ale anului 2009, A&D Pharma s-a concentrat pe cresterea verticala a lantului de farmacii Sensiblu prin dezvoltarea unitatilor existente. Aceasta a dus la o crestere a cifrei de afaceri in primul trimestru din 2009 cu 27% fata de cifra de afaceri inregistratain primele trei luni ale anului trecut.

La 31 martie 2009, Sensiblu avea 217 farmacii in Romania si continua sa fie cea mai mare retea de farmacii din tara.