Petrom isi propune o crestere a vanzarilor de gaze naturale la peste 7 miliarde metri cubi, pana in 2010, in timp ce compania a inregistrat in 2008 o scadere a productiei cu 3%, fata de anul anterior, la 5,553 mc.
Astfel, potrivit strategiei companiei, Petrom isi propune "cresterea volumului de vanzari de gaze naturale in Romania la peste 7 miliarde metri cubi si o cota de piata de peste 35%".

Directorul general executiv al Petrom, Mariana Gheorghe, a declarat ca "aceasta cantitate de gaze va fi asigurata din productia interna proprie, prin ce cumpara de la alti mici producatori (de exemplu, Amromco), dar si de la sursele de import", potrivit NewsIn.

Divizia Gaze Naturale din cadrul Petrom deserveste segmentul clientilor mari si al companiilor de distributie a gazelor. Filiala Petrom Gas SRL este detinuta de Petrom in proportie de 100%.

Romania consuma anual circa 17-18 miliarde metri cubi gaze. Dintre acestea, circa doua treimi sunt asigurate din productia interna, de Petrom si Romgaz, iar o treime este importata.

Petrom are activitati in sectoarele Explorare si Productie, Rafinare si Produse Petrochimice, Marketing, Gaze Naturale si Energie si exploateaza rezerve dovedite de petrol si gaze estimate la 0,9 miliarde barili echivalent petrol, avand o capacitate maxima anuala de rafinare de opt milioane tone si circa 550 de statii de distributie carburanti in Romania. Compania detine, de asemenea, o retea internationala de 257 benzinarii in Republica Moldova, Bulgaria si Serbia.

Grupul OMV din Austria detine 51,01% din actiunile Petrom. Ministerul Economiei detine 20,64% din actiunile Petrom, Fondul Proprietatea SA detine 20,11%, iar 8,24% apartin actionarilor minoritari.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri