Heineken a achizitionat in anul 2008 compania Bere Mures, detinatoare a unei fabrici de bere in Ungheni (Mures) si a unei fabrici de ape minerale in localitatea Bacaia, Hunedoara.

Compania producea marcile de bere Neumarkt, Dracula si Sovata si marcile de apa minerala Cezara si Cheile Cibului. Integrarea din punct de vedere legal a Bere Mures in Heineken Romania s-a finalizat in luna aprilie a acestui an. Ca urmare a finalizarii fuziunii, Heineken Romania a decis vanzarea diviziei de ape minerale a Bere Mures. Tranzactia a fost intermediata de KBC Securities. Schoenherr Romania a asistat Heineken Romania in acest proces.

"Afacerea noastra de baza consta in producerea berii. In Romania, ne vom concentra in continuare pe producerea de marci de bere de calitate. Anuntul facut cu privire la vanzarea diviziei de ape minerale este in concordanta cu strategia noastra de business", a declarat Jan Derck van Karnebeek, director general Heineken Romania.

Heineken Romania a anuntat pentru 2008 o crestere a cifrei de afaceri cu pana la 20%, fata de anul precedent, ajungand la valoarea neta de 829 milioane de lei (225,2 mil. euro).

Pentru 2009, Heineken Romania va continua sa investeasca in noua sa fabrica de bere si in marca Neumarkt, precum si in celelate fabrici si marci.

Cel mai important produs al portofoliului, marca Heineken, a avut o crestere de 26%, in 2008.

Cifra de afaceri a Heineken Romania s-a ridicat, in 2007, la valoarea de 700 de milioane de lei, in crestere cu 18%, fata de 2006.

Heineken Romania are o cota de piata de 29% pe piata de bere din Romania. Portofoliul de marci oferit de Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Zipfer (import), Edelweiss (import), Gösser, Schlossgold, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Gambrinus, Harghita si Hategana.

Principalii competitori ai Heineken pe piata producatorilor de bere din tara sunt companiile Interbrew si Tuborg Romania, prin intermediul marcilor Stella Artois, respectiv Tuborg si Carlsberg.