„Un parc in centrul Bucurestilor este mai important decat un salon auto“, a spus Ion Tiriac. El s-a referit la faptul ca marcile din Grupul Tiriac nu participa la editia din acest an a Salonului International Auto Bucuresti (SIAB) care se va desfasura in perioada 7-16 octombrie la Romaero Baneasa. Motivul: cei de la TiriacAuto nu au primit spatiul cerut, de 3.700 metri patrati. Pentru a lua caimacul acestei manifestari, grupul Tiriac Auto a organizat acest eveniment inaintea targului de la Romaero. In plus, in parcul TiriacAuto intrarea este libera.

Parcul TiriacAuto este deschis zilnic intre orele 10.00 – 22.00.

La deschiderea oficiala din 15 septembrie, a fost prezentat, in aceeasi zi cu expunerea in premiera la Salonul International de la Frankfurt, noul model Mercedes Benz S Klasse. Varianta expusa la Bucuresti, S 500, are un pret, fara taxe, de 102.000 euro.

O alta premiera pentru piata auto romaneasca va fi prezentarea, pe 19 septembrie, a modelului Mitsubishi Lancer Evo IX. Alte noutati pentru piata romaneasca sunt modelele Mazda 5 si Mazda 6 face-lift, precum si Ford Maverick.

Citeste si:

TiriacAuto coordoneaza activitatea a cinci importatori de autovehicule - AutoRom, Romcar, M Car Trading, Premium Auto si Hyundai Auto Romania, care comercializeaza in exclusivitate peste 80 de modele ale marcilor Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover si Hyundai. Anul trecut, grupul TiriacAuto a vandut 11.100 de autovehicule din care 8119 autoturisme. Cifra de afaceri a depasit 320 milioane euro.

TiriacAuto estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 470 de milioane de euro, in crestere cu aproape 47% fata de nivelul consemnat anul trecut si cu circa 40 de milioane peste prognoza de la inceputul anului. Cifra de afaceri a companiei, care include venituri realizate din vanzarea de masini, piese de schimb, buy-back si servicii conexe, a ajuns, in primele sapte luni ale acestui an, la 280 de milioane de euro.

Pe piata autoturismelor, grupul a avut, in 2004, o cota de piata de 13,92%, situandu-se pe locul trei intre importatori dupa grupul Porsche si grupul Renault-Nissan. Pozitia este mentinuta si dupa primele opt luni ale acestui an: grupul TiriacAuto a vandut 7.657 de autoturisme si detine o cota de piata de 12%. Pe ansamblul anului 2005, obiectivul grupului TiriacAuto este de a vinde 15.000 de autovehicule.

Pentru a indeplini acest obiectiv, TiriacAuto propune noi modele la vanzare. Mercedes se va baza pe noua Clasa M, pe noului model Clasa S si introducerea pe piata romaneasca a noului Clasa L. Luna trecuta a fost lansat noul model Jeep Grand Cherokee, iar catre sfarsitul anului vor fi disponibile in showroom-uri versiunile diesel si touring ale modelului Chrysler 300C (care pot fi vizionate in Parcul TiriacAuto). Mitsubishi va lansa pana la sfarsitul acestui an Colt Turbo si Grandis cu motor Diesel. Din luna septembrie, Romcar, care comercializeaza automobile Ford, va prelungi garantia acordata pentru aceste masini, de la trei la patru ani, fara limita de kilometri. Mazda va comercializa pe piata romaneasca, pana la sfarsitul anului, trei noi modele: facelift-ul Mazda6 (24 septembrie) si autoturismele MazdaMX5 si Mazda5 (din luna decembrie), care va inlocui modelul Premacy, retras recent din productie. Hyundai va lansa pana la sfar-situl anului modelul Santa Fe.