Faptul ca nu a existat o dezvoltare a pietei a facut, cum de altfel era si normal, ca si cresterea vanzarilor sa fie una destul de mica (circa 5%-10%). Mai mult, pana la sfarsitul acestui an nu se estimeaza intrarea pe piata a unor marci noi, in special din cauza dificultatilor datorate supraevaluarii imobiliare si a preturilor ridicate ale locatiilor comerciale adecvate pentru produsele de lux.

AUTOMOBILELE DE LUX.

Cele mai dezvoltate segmente ale industriei de lux in Romania sunt cele care cuprind automobilele de lux, cosmeticele si parfumurile. De asemenea, in anul 2005 au fost si sunt la mare cautare bijuteriile si ceasurile de lux. Pe piata masinilor de lux se remarca un interes ridicat catre marci ca Rolls Royce, Bentley, Porsche, Mercedes, BMW, Cadillac, Ferrari si Maserati. In sectorul cosmeticelor/parfumeriei, companiile Sephora si Marionnaud Ina se evidentiaza ca retaileri pentru toate marcile internationale importante, iar in cel al bijuteriilor si ceasurilor de lux, anul 2005 a consemnat intrarea a noi marci pe piata romaneasca: Bvlgari, Chopard, Damiani si Breguet.

MOBILA SI MODA.

In ultima perioada, aceasta industrie a cunoscut o dezvoltare accentuata si pe segmentul de mobila si decoratiuni interioare de lux, fiind prezente marci ca: Versace Home, Minotti, Poltrona Frau, Rosenthal, Christian Lacroix Home, Bvlgari Home tendinta fiind una ascendenta si in continuare. Pe segmentul de moda feminina, principalii protagonisti de pe piata romaneasca au ramas in majoritate aceiasi, si anume Escada, Hugo Boss, Max Mara, Gianfranco Ferre, Roberto Cavalli, Alberta Ferreti, Jean Paul Gaultier, Ungaro, Moschino, Chloe, Dolce Gabbana. Pentru moda masculina se remarca Pal Zileri, Ermenegildo Zegna, Canali, Daniel Hechter, Pierre Cardin, Lorenzini, Trussardi, Scabal. Noutatea o reprezinta aparitia pe piata si a unor segmente pentru copii ale marcilor de lux: Ferre, Blumarine si La Perla. Exista insa si sectoare foarte slab dezvoltate local, cum ar fi cel de SPA (doar la Prairie si World Class) sau chiar inexistente, ca sectorul hotelier, de hrana organica sau de vinuri de lux.

Citeste si:

PROFITABIL.

In concluzie, in noul studiul realizat asupra pietei de lux din Romania de catre compania CPP Management Consultants Ltd. se precizeaza ca desi industria de lux este in stagnare in tara noastra, cresterea standardului de viata si a veniturilor, precum si orientarea tot mai accentuata a celor instariti catre produse de lux fac din Romania o piata foarte atractiva, cu atat mai mult cu cat pietele vestice sunt deja saturate.

INTERES

Majoritatea grupurilor ce reunesc cei mai importanti jucatori pe piata de lux internationala (LVMH, Gucci Group, Richemont), cat si diferite companii independente prospecteaza Romania ca posibila piata potentiala, analizand momentul potrivit pentru a patrunde. In pofida interesului crescut pentru profitabilitatea acestei piete, acestia ezita in special din cauza lipsei unor spatii comerciale adecvate produselor de lux, precum si a lipsei unuia sau a mai multor investitori locali, capabili sa incheie concomitent mai multe acorduri de franciza cu diverse branduri si sa implementeze conceptul de destinatie de retail de lux.