Valoarea contractelor realizate prin intermediul Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania este de circa 622 de milioane de euro, iar a celor prin nemembri a fost in valoare de 468 de milioane de euro. „Societatile de leasing ar trebui sa se orienteze catre altceva decit piata leasingului auto“, sustine presedintele ASLR, Cornel Coca Constantinescu.

„|n 1998, valoarea leasingului era de 28,5 de milioane de euro, iar la sfirsitul anului 2004 acesta era de 1,8 miliarde de euro. Ca sa facem o comparatie, piata leasingului in Turcia este mult mai mare, valoarea acesteia fiind de doua miliarde de euro“, a mai spus Constantinescu.

Doar 10% persoane fizice

Citeste si:

Dintre utilizatorii de servicii de leasing, circa 64,4% sint persoane juridice, 24,9% ONG-uri si sectorul public, iar 10,65% persoane fizice. La nivelul ASLR, 92,7% dintre contractele de leasing incheiate sint pentru achizitionarea de autovehicule, urmate cu procente foarte mici de echipamente (4,7%) si imobiliare (3,6%).

S-au vindut 258.000 de autovehicule

Potrivit presedintelui Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA), Brent Valmar, la sfirsitul anului 2004, la nivel mondial erau circa 60 de milioane de unitati de productie, industria auto fiind a sasea industrie, cu un numar de opt milioane de angajati. In Romania, in primele opt luni ale anului, s-au vindut circa 258.000 de autovehicule, dintre care 148.000 de unitati din productia autohtona, iar 114.000 din import. „In primele opt luni ale anului, industria auto romaneasca a avut o evolutie pozitiva fata de 2004, importul inregistrind o crestere de 44,9%. Acest lucru se datoreaza aprecierii leului, care a determinat scaderea preturilor la masinile exprimate in euro, dar si scaderea dobinzilor de leasing“, a precizat Valmar. Dintre producatorii autohtoni, cele mai multe vinzari le-a inregistrat Dacia, urmata de Renault. Clasa medie reprezinta 64,7% din totalul vinzarilor, iar taxele vamale reprezinta 20% din pretul de achizitie al unui autoturism.