Piata produselor farmaceutice fara prescriptie (OTC) a scazut cu 9,3% in volum in perioada mai 2008 - aprilie 2009, in timp ce valoarea medicamentelor vandute fara prescriptie a crescut cu 1,1% in perioada mentionata, potrivit companiei de analiza si studii de piata specializata in industria farmaceutica.
In perioada mai 2008 - aprilie 2009 piata farmaceuticelor a inregistrat un declin de 2,5% in termen de volum, in timp ce valoarea medicamentelor vandute a crescut cu 9%.

In luna aprilie, piata locala de pharma s-a diminuat din punct de vedere al unitatilor vandute cu 11,7 % fata de luna similara din 2008, si cu 4,9% in comparatie cu luna martie. In valoare, vanzarile din luna aprilie au inregistrat un declin de 5,2% comparativ cu aceeasi luna a anului trecut si cu 6,3% fata de martie 2009.

"Estimarile pentru 2009 prevad o scadere atat in volum, cat si in valoare. In plus, pe fondul crizei, vor exista acumulari de pierderi la distribuitori, o scadere a incasarilor si se prevede un risc de retragere al unor produse de pe piata, si chiar retragerea unor companii din cauza presiunii pe preturi", a declarat Petru Craciun (foto), directorul general al Cegedim.

Potrivit acestuia, vanzarile de medicamente au scazut in fiecare an cu o rata medie de 10% in ceea ce priveste categoria de medicamente pentru spitale si a crescut cu 5% pe segmentul de retail.

Potrivit directorului general al Agentiei Nationale a Medicamentului (ANM), Robert Ancuceanu, in Romania exista 7.263 de medicamente autorizate, 4.500 dintre acestea fiind autorizate prin procedura nationala.

Piata farmaceutica din Romania a atins in primul trimestru din 2009 valoarea de 466,5 milioane euro, in crestere cu 6%, in euro, fata de perioada similara a anului precedent.

In moneda locala, piata farmaceutica locala a crescut cu 22,5% in T1, ajungand la valoarea de 1,99 miliarde lei, potrivit Cegedim.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri