Lucrarile au fost efectuate de consortiul de firme format din Areva Energie Technik GmbH (Germania) si Electromontaj (Romania), iar axul a fost transformat de la o tensiune de 220kV.

Finantarea a fost asigurata in proportie de 80% de catre Banca Mondiala printr-un credit in cadrul Programului Pietei de Electricitate a Romaniei si de 20% din surse proprii Transelectrica. Lucrarile de retehnologizare s-au realizat in patru etape si au inceput in anul 2006.

"Avantajele acestei investiti sunt finalizarea unei etape importante pentru realizarea inelului national de 400 kV al Sistemului Energetic National, (urmatoarea etapa fiind linia de 400 kV spre zona deficitara Transilvania, si anume catre statia Gadalin), ceea ce va conduce la cresterea sigurantei in alimentare a consumatorilor din partea de nord a Romaniei, iar un alt avantaj il reprezinta reducerea pierderilor la nivelul SEN pe liniile trecute de la 220 kV la 400 kV cu aproximativ 2MW, ceea ce va conduce la un beneficiu anual de aproximativ 0,24 milioane euro", potrivit reprezentantilor Transelectrica, citati de NewsIn.

De asemenea, acest ax va permite interconexiunea cu Republica Moldova de 400kV, printr-o viitoare linie Suceava-Balti si, totodata, interconexiunea cu Ucraina.

Actionarul majoritar al Transelectrica este Ministerul Economiei. Compania gestioneaza, opereaza, intretine, modernizeaza si dezvolta reteaua de transport care este formata din 78 de statii electrice de transformare, cu o capacitate de crica 35.000MVA si 8.900 km de linii electrice aeriene de 110/220kV, 400kV si 750kV, aflate in gestiunea a opt sucursale de transport.