Grupul Fiat nu detine in nici o alta tara din Europa o cota de piata atat de mare ca in Romania. Cu 5,7% din totalul importurilor de autovehicule, importatorul AutoItalia se claseaza pe pozitia a sasea in topul companiilor romane de profil.

Inca din 1993, momentul in care marcile italiene au sosit oficial in Romania, potentialul pietei s-a dovedit a fi extrem de favorabil.

Dificultatile intalnite pe o piata auto aproape inexistenta, dominata autoritar de masinile autohtone produse la Pitesti, nu l-au impiedicat pe Herbert Stein, fondatorul firmei AutoItalia Impex SRL, sa aduca intr-o tara din fostul bloc comunist doua marci cu prestigiu in intreaga lume: Fiat si Alfa Romeo.

Acestor doua embleme ale industriei producatoare de automobile din Peninsula li s-au adaugat de curand si brandurile Maserati si Lancia. Romania intra astfel, in 2002, in clubul select al celor 44 de tari care aveau retele de distributie pentru exclusivistele modele Maserati.

In acest moment, AutoItalia, partenerul roman al grupului Fiat, are in oferta noua modele de autoturisme si sapte de vehicule comerciale purtand sigla Fiat, cinci vehicule Alfa Romeo, patru Lancia si patru Maserati. Importatorul acopera prin acest portofoliu o gama larga de segmente ale pietei, satisfacand o paleta larga si diversificata de clienti.

Vanzari mult peste asteptari

Asa cum declara chiar si Herbert Stein, presedintele AutoItalia, "cresterea pietei auto din Romania in 2005 este excelenta, mult peste asteptarile noastre".

In august, importatorul a vandut 556 de masini Fiat, 23 Alfa Romeo, doua Lancia si un Maserati, iar pentru primele opt luni, numarul de vehicule italiene comercializate a atins 4.327 unitati, ceea ce reprezinta nu mai putin de 5,7% din piata de import si 2,6% din totalul autovehiculelor vandute in Romania.

Piata LCV: Fiat in lupta pentru locul I

Daca in ceea ce priveste autoturismele Fiat ele se afla doar pe locul 8 in ierarhia marcilor, la capitolul LCV (vehicule comerciale usoare), firma italiana duce o lupta stransa cu Ford, Peugeot si Renault pentru ocuparea pozitiei fruntase.

In iulie, Fiat ocupa chiar primul loc in acest clasament, insa regresul accentuat din august a impins marca pe pozitia a treia cu 163 de unitati vandute. Cele 1.331 de unitati comercializate in primele opt luni ale acestui an pozitioneaza Fiat pe locul al doilea in vanzarile totale de LCV-uri, in crestere cu 68,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Aceste cifre impresionante sunt rezultatul unui raport calitate/pret extrem de avantajos, care se adauga unor caracteristici de incarcare mari, unor costuri scazute de exploatare si, mai ales, versatilitatii vehiculelor din oferta.

AutoItalia, un importator privilegiat

Citeste si:

Relatia buna a companiei AutoItalia cu grupul Fiat se datoreaza in primul rand realizarilor acestei firme pe piata din Romania, dar si faptului ca tara nostra se situeaza intre primele trei piete din lume in ceea ce priveste ritmul de crestere.

In viitorul apropiat, AutoItalia va beneficia si de redresarea grupului auto italian, dar mai ales de innoirea agresiva a gamei de produse, care a inceput acum doi ani. Planul de redresare prevede lansarea a 20 de noi modele si 23 de face-lift-uri ale actualelor vehicule Fiat, Lancia, Alfa Romeo si Vehicule Comerciale.

Pentru a sustine efortul de redresare a companiei, Fiat Auto estimeaza ca va investi aproximativ 10 miliarde de euro in urmatorii patru ani, dintre care 4 miliarde sunt alocate cercetarii si dezvoltarii. Pentru Grupul Fiat in ansamblu, investitiile din perioada 2005-2008 sunt estimate la aproximativ 18 miliarde de euro.

In afara impulsului dat de industria italiana, AutoItalia Group va fi ajutat si de cresterea celorlalte marci pe care le are in portofoliu, precum SsangYong, un producator auto coreean aflat in plin avant, Honda - cu divizia sa de motociclete si ATV-uri - si Sparco, MS Design, Remus, Foliatec, Eibach, AHB.

Masini italiene in Romania

Fiat
Autoturisme: Panda, Panda 4x4, Punto, Palio, Albea, Idea, Stilo, Stilo Multiwagon, Doblo Panorama
Vehicule comerciale: Strada, Scudo Combinato, Doblo Cargo, Ducato Furgone, Ducato Cabinato, Ducato Panorama, Minibus

Alfa Romeo
Alfa Romeo 147, Alfa Romeo 156, Alfa Romeo Crosswagon Q4, Alfa Romeo 166, Alfa Romeo GT

Lancia
Ypsilon, Musa, Phedra, Thesis

Maserati
Quattroporte, Spyder, Coupe, Gransport

Peste 6.000 de vehicule in 2005

"Initial, prevazusem pentru 2005 un volum de vanzari de circa 5.000 de unitati. In actualele conditii, suntem convinsi ca vom depasi pana la sfarsitul anului cifra de 6.000 unitati vandute din marcile pe care AutoItalia Group le reprezinta: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati si SsangYong. Se vor adauga la acestea motocicletele, scuterele si ATV-urile Honda."
Herbert Stein, presedinte AutoItalia Group

Lupta acerba pe piata comercialelor

"Piata vehiculelor comerciale noi in Romania este deosebit de concurentiala. Nu este usor sa te mentii lider in acest segment, in conditiile in care toti producatorii interni si, mai ales, importatorii aduc in permanenta noutati in echiparea masinilor si adapteaza oferta la cerintele pietei."
Valeriu Tones, responsabil PR AutoItalia