Potrivit presedintelui ATFER, sistemul de taxare a transportului feroviar ramane in continuare foarte ridicat in comparatie cu cel aferent transportului rutier.

"Sistemul de taxare a transportului feroviar ramane in continuare foarte ridicat in comparatie cu cel afarent transportului rutier.TUI este impovarator fiind de aproximativ sase ori mai mare decat rovinieta si, in plus, accizele la motorina sunt in continuare colectate si din sistemul feroviar, ceea ce contribuie la favorizarea transportului auto si la indepartarea clientilor si transportatorilor in domeniul feroviar" a declarat Pestrea, potrivit NewsIn.

Acesta a apreciat ca, Taxa de Utilizare a Infrastructurii (TUI) va ajunge in 2009 la 15,5 lei/tren kilometru, dar pentru unele trenuri taxa se va putea ridica si la 28 lei/tren kilometru. Deci, fiecare tren va avea un TUI al lui in functie de tonaj" apreciaza Pestrea.

In prezent, TUI este de 14 lei/tren kilometru, iar fata de alte state din Europa este de doua ori mai mare.

"Romania nu incurajeaza transportul feroviar de marfa. De fapt, in ultimii ani s-a produs un declin pe calea ferata, care s-a transformat in colaps. Din TUI se plateau salariile, bani proveniti de la operatorii privati. Daca nu se mai transporta marfa aproape deloc de unde sa se stranga bani din TUI" a spus Constantin Pestrea.

In plus, acesta a subliniat ca pe relatia Bucuresti -Constanta lucrarile nu se mai termina si nu se poate circula decat nu viteza minima. Pe relatia Bucuresti- Ploiesti se circula pe unele sectii cu 120 km/ora, iar pe altele cu 60 km/ora. Lucrarile de reabilitare pentru Brasov- Sighisoara au fost amanate pentru 2013-2014 din lipsa de fonduri, de asemenea, reabilitarea ramurii de sud a tarii amanata, iar Ramnicu Valcea-Valcele lucrarile stagneaza pentru ca nu se primesc banii.

"Lucrarile pe relatia Bucuresti-Constanta trebuiau terminate in 2009 si cu siguranta nu vor fi terminate. Este inadmisibil, sa ajungi ca pe calea ferata din Romania respectiv pe relatia Ploiesti- Curtici-Arad un tren de marfa sa faca in loc de 18 ore pana la 28 de ore, din cauza infrastucturii feroviare precare" a mai spus presedintele ATFER, Constantin Pestrea.