“Fara campania desfasurata la TV nu am fi atins nivelul acesta”, spune Aliz Kosza, directorul general al Fabryo Corporation.

Compania a investit 500.000 de euro in promovarea pe canalalele de televiziune a produsului Savana cu Teflon Baie & Bucatarie, lansat in acest an. In prezent, pe posturile TV ruleaza un alt spot comandat de Fabryo, care promoveaza marca Innenweiss pana in luna august.

Avansul afacerilor companiei din primele sase luni a fost determinat si de strategia pe care a adoptat-o producatorul de vopsele inca de anul trecut, prin renuntarea de la comercializare a peste 400 de produse adiacente businessului.

De asemenea, majorarea afacerilor a fost alimentata si de lansarea vopselei pentru baie si bucatarie, a unei noi tencuieli decorative si a unei amorse.

„A fost o jumatate de an foarte intensa, cu incertitudini, dificultati si blocaje financiare in piata. Am crezut de la bun inceput ca intr-un asemenea an nu poti sta cu bratele incrucisate, nu ai voie sa te opresti, chiar daca asta a presupus si un risc asumat de catre management si actionariat”, mentioneaza Kosza.

Cea mai mare contributie la rezultatele obtinute de Fabryo in primele sase luni au avut-o vanzarile produselor Savana, gama de vopsele premium a companiei. “Campania de promovoare a avut, in cazul Savana cu Teflon, un impact valoric de peste 25%”, subliniaza Kosza.

Fabryo a terminat pe plus primul semestru, chiar daca in primele trei luni ale anului compania a inregistrat o scadere valorica de 7-8% a vanzarilor comparativ cu perioada similara a lui 2008, pe fondul contractarii pietei constructiilor, cat si a temperaturilor scazute. Totusi, produsele Savana s-au vandut cu 25-30% mai bine decat la inceputul anului trecut.

Majorarea afacerilor companiei a venit si in contextul in care piata a scazut cu 15-20% de la inceputul anului.

Producatorul de vopsele a anuntat in martie ca a majorat preturile produselor cu pana la 20%, cea mai importanta crestere de pret fiind aplicata produselor marca Savana. Moneda europeana a crescut cu peste 6,1% in raport cu leul de la inceputul anului si pana pe 13 martie, data cand Fabryo a anuntat majorarea preturilor. Pana in prezent, Fabryo nu a mai operat alte modificari de pret.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 163 milioane de lei in 2008 (44,2 mil. euro), in crestere cu 16,4% in moneda nationala fata de 140 milioane de lei (42 mil. euro) in 2007. In euro, crestere afacerilor aferente anului trecut a fost de doar 5,2%.

„Pentru 2009, ne propunem aceeasi cifra de afaceri ca anul trecut, ceea ce in conditiile de scadere a consumului ar reprezenta cota de piata in plus pentru noi”, subliniaza Kosza.

In primavara, oficialul companiei preciza ca nivelul consumului ar putea scadea cu 10% in 2009. Anul trecut, piata de lacuri si vopsele a fost estimata la 230 de milioane de euro.

2009 ar putea reprezenta primul an de stagnare al afacerilor producatorului de vopsele din ultima perioada, dupa ce, in intervalul 2004-2008, businessul Fabryo a inregistrat cresteri succesive.

Rationalizarea portofoliului de produse i-a permis companiei sa-si creasca cu 15% productivitatea in primele sase luni. Cresterea productivitatii nu a insemnat si reduceri de personal. Fabryo Corporation are circa 400 de angajati.

Pe langa lansarea de noi produse, politica de investitii a producatorului de vopsele vizeaza si deschiderea de noi show-room-uri. „ In prezent exista 18 show-room-uri. In 2009 s-au deschis sase din totalul locatiilor existente, iar inca trei se afla in curs de amenajare. In functie de identificarea unor spatii potrivite avem resursele necesare pentru deschiderea a minimum trei show-room-uri in 2009”, spune Kosza.

Investitia in deschiderea unui show-room variaza intre 10.000 si 50.000 de euro.

Principalii competitori ai Fabryo sunt Kober, Policolor, dufa Deutek si Atlas Corporation.