Potrivit lui Krzysztof Grabowski (foto), presedintele Tymbark Maspex Romania, angajatii noii unitati de productie vor avea salarii brute cuprinse intre 2.300 si 2.400 de lei. In plus, aproape 98% din personal provine din zona Valenii de Munte, din locatii apropiate sau din Ploiesti.

"Hotararea de a face investitii in Romania nu a avut un caracter spontan. Pentru noi Romania reprezinta cea de-a doua tara ca importanta, dupa Polonia. De la intrarea pe piata romaneasca si pana in prezent am investit 70 mil. euro si am creat locuri de munca pentru aproximativ 700 de angajati", spune Grabowski.

Investitia in noua fabrica a inceput in iunie 2007, iar in luna mai 2009 a fost realizata prima productie. Acesta este cel de-al doilea proiect al Tymbark in Romania.

"Toate investitiile pe care le facem sunt si pe surse proprii si pe credit, insa de fiecare data majoritatea sunt surse proprii. Colaboram insa si cu BRD Goupe Societe Generale", afirma presedintele Tymbark Maspex Romania.

Fabrica are o suprafata totala de 65.000 de metri patrati ce cuprinde o unitate de productie, depozite pentru materii prime si produse ambalate si spatii de birouri.

In prezent, Tymbark Maspex Romania produce in fabrica de la Valenii de Munte toate produsele reunite sub brand-urile Tymbark, Tedi, Carotella, Ciao si Figo, precum si produsele instant din gama La Festa (Cappuccino La Festa, Ciocolata Calda, La Festa 3 in 1).

Tymbark Maspex Romania in cifre

In anul 2008, compania a raportat o cifra de afaceri de 215 mil. lei (58,4 mil. euro), in crestere cu 13% fata de rezultatele afisate in 2007. Pentru primul semestru al acestui an, Tymbark Maspex Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 121 mil. lei, in crestere cu 13,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

La nivelul intregului an, producatorul se asteapta la o majorare a cifrei de afaceri cu 20%, in contextul deschiderii noii facilitati de productie, investitiilor in marketing si lansarilor de noi produse.

"Avem planuri pregatite pana in 2012. Stim ce lansam in toamna, stim ce facem primavara anului viitor, vom intra si in alte domenii. Suntem deschisi spre achizitii, insa nu reprezinta o prioritate in acest moment", spune Krzysztof Grabowski.

Pe segmentul de juice, Tymbark Maspex Romania detine o cota de piata de 19% din piata, situandu-se pe locul trei dupa Parmalat Italia (20%) si Pfanner Austria 21%. In plus, pe segmentul still drinks compania detine o cota de 10%, in timp ce pe segmentul nectar producatorul ocupa pozitia de lider, cu 35% cota de piata.

Potrivit datelor furnizate de companie, PET-ul detine 77,6% din total piata de bauturi racoritoare necarbonatate, ponderea cea mai mare (95%) fiind detinuta pe segmentul still drinks.

In prezent, ponderea exporturilor din cifra de afaceri a Tymbark Maspex Romania este de 17%. Compania exporta in Bulgaria, Ungaria, Moldova, Cehia, Polonia si tinteste o majorare a ponderii exporturilor de pana la 30%, in decursul unui an, prin extinderea acestora si in alte tari.

In ceea ce priveste investitiile in marketing, acestea au scazut cu pana la 30% in prima jumatate a acestui an, potrivit Mihaelei Burtoi (foto), senior brand manager Tymbark Maspex Romania.

"In 2008, am alocat 22 mil. euro la rate card. Incepand cu anul 2006 bugetele de marketing ale companiei au crescut considerabil. Pentru perioada urmatoare nu cred ca va mai fi vorba de o scadere intrucat planurile noastre includ astfel de investitii. Mizam in primul rand pe TV, urmat de outdoor si radio, unde am lansat recent o campanie pentru brandul Teddi", spune Mihaela Burtoi.

Avans de 10% pentru piata bauturilor racoritoare necarbonatate, in semestrul I

Piata bauturilor racoritoare necarbonatate a afisat un avans de 10% in primul semestru din acest an, in ciuda previziunilor pesimiste, reusind sa atinga, in perioada aprilie-mai 2009, volumul de 70 mil. litri, potrivit Mihaelei Burtoi.

"Toate previziunile au fost pesimiste, toti anuntau reduceri de bugete si investitii. Piata nu a scazut, ci a si crescut. Segmentul nectar a crescut cel mai putin. Sunt preferate produsele nici foarte scumpe, dar nici foarte ieftine, consumatorul cautand un raport bun calitate-pret. Am avut supriza sa vedem crestere din partea unui brand perceput drept scump. Se mai fac supozitii ca numai produsele ieftine se cauta in perioada de criza. Cred insa ca romanul a devenit mai pretentios si cauta un produs care ii satisface nevoile, dar la un pret optim, nu neaparat cel mai ieftin", explica Burtoi.

Grupul Maspex, originar din Polonia, are o istorie de peste 18 ani si filiale dezvoltate in 8 tari din centrul si sud-estul Europei. Compania este prezenta in Romania din anul 1996, atunci fiind cunoscuta sub denumirea La Festa International, operatiunea de rebranding avand loc in anul 2006.

Prima fabrica a fost deschisa la Popesti-Leordeni, langa Bucuresti, iar din 2001 intreaga activitate a Tymbark Maspex Romania se desfasoara la Valenii de Munte, in judetul Prahova.