„Dacia by Renault“ este marca sub care Loganul a fost prezent la editia cu numarul 61 a Salonului Auto de la Frankfurt. Expus doar intr-un colt al salonului, el reflecta totusi succesul pariului ambitios al lui Louis Schwitzer, fostul sef al Renault, privind „masina de 5.000 de euro“, nu doar din Europa emergenta, ci si din Occident, informeaza „Financial Times“.

Vinzari nesperate in Occident

Loganul are o lista de asteptare de trei luni, in Franta, pretul de 7.500 de euro atragind de asemenea clienti din Germania si Spania, pentru care acest model al Renault a devenit „un simbol pentru un nou mod de a cheltui banii“. Comenzile au depasit cifra de 9.000, in Franta, la doar trei luni de la scoaterea pe piata din luna iunie. Desi Renault nu a dorit sa faca publice datele concrete privind vinzarile in Europa de Vest, s-a aflat totusi ca a ajuns la 4.500 de bucati comercializate. O revista auto din Germania explica, in urma cu citeva luni, destul de clar de ce Loganul va avea succes inca de la lansare. Pentru 7.500 de euro, in Germania Volkswagen ofera la modelul de clasa mica, Polo, 5 usi, tapiserie din piele, sistem de navigatie, ESP, trapa si vopsea metalizata. Insa masina este pe lista de optionale.

Succes global

Vinzarile la nivel mondial pentru anul in curs se estimeaza a atinge 150.000-160.000 de bucati, cu mult peste cifra planificata de 100.000, in timp ce tinta de vinzari pe termen lung este de 700.000 de la 500.000 de unitati, cit a fost precedenta tinta propusa. „Proiectul cu Logan este deja foarte productiv“, a declarat A. Menard, vicepresedinte pe operatiuni internationale al companiei Renault.

Citeste si:

Presiune asupra Dacia

Succesul mare al Loganului face ca centrul de productie din Romania pentru autovehicule integrale sau pentru componente sa fie insuficient pentru liniile de asamblare din Maroc, Columbia, Rusia si India. Acest fapt ridica problema dezvoltarii lui sau a extinderii acestui centru de productie si in alte parti.

Posibile probleme in Iran

Linii de asamblare pentru modelul Dacia exista in Rusia, Maroc, Columbia si India. Planurile de extindere vizeaza si Iranul.

Loganul ar putea deveni astfel o investitie controversata pe viitor, avind in vedere ca partenerii Renault, Saipa si Khodro din aceasta tara planifica o productie de 300.000 de autovehicule. Oficialilor Renault nu le este insa frica de disputele diplomatice corelate programului nuclear iranian.