In contextul in care multe cladiri de birouri au fost amanate pentru 2010, Horatiu Didea (foto), director comercial al COS, spune, pentru Wall-Street, ca piata de mobilier de birou a fost puternic afectata, scaderea fiind de 30% pana la 50%.

„In 2008, piata de mobilier de birou era estimata la 80-100 milioane de euro, insa anul acesta credem ca va ajunge la 40-60 de milioane de euro, adica aproape de nivelul din 2005”, afirma oficialul COS.

In prima jumatate a anului, compania a inregistrat vanzari de 6,8 milioane de euro, in conditiile in care estimarile initiale erau de 8 milioane de euro. „Ne-am rectificat tintele de vanzari pentru 2009, de la 17 milioane de euro, la 15 milioane de euro, acest nou target insemnand egalarea cifrei de afaceri din 2008”, subliniaza Didea.

Nu numai tinta de vanzari a COS s-a schimbat, ci si comportamentul de cumparare al companiilor, care au incercat sa taie cat mai mult din costuri. Astfel, schimbarea s-a facut simtita fie prin renuntarea la cumparare, companiile preferand sa pastreze mobilierul vechi existent, fie prin alegerea unor solutii mai ieftine. Ultima varianta a insemnat pentru COS o scadere a cifrei de afaceri, chiar daca rata de succes a proiectelor a crescut.

„Am observat ca tot mai multe companii durabile si respectabile aleg solutii super low-cost, care nu vor dura mai mult de un an de zile, iar acest lucru se traduce intr-o ineficienta a investitiei, dincolo de dezavantajele de imagine si ergonomia spatiului de lucru”, mai spune Horatiu Didea.

In ceea ce priveste a doua jumatate a anului, reprezentantul COS estimeaza ca business-ul va fi in scadere deoarece vor fi livrate foarte putine cladiri noi, iar amenajarile pentru sediile existente se vor face cu bugete reduse. “Daca se livreaza toate cladirile preconizate si nu va fi criza de lichiditati, 2010 ar trebui sa fie un an de crestere, cel putin la nivelul lui 2008”, explica Didea.

COS a semnat recent un parteneriat cu compania InterfaceFLOR, cel mai mare producator de mocheta modulara sustenabila. Horatiu Didea estimeaza ca acest parteneriat va genera venituri de un milion de euro pana la sfarsitul lui 2010.

Compania si-a bugetat pentru anul in curs o cifra de afaceri de aproximativ 15 milioane de euro, insa reprezentantii COS iau in calcul si un scenariu mai pesimist, care s-ar traduce printr-o scadere de pana la 25% a vanzarilor in comparatie cu anul precedent.

Corporate Office Solutions (COS) este parte a grupului multinational Office Solutions, una dintre cele mai mari companii din Europa Centrala si de Est ce ofera solutii de amenajari interioare pentru spatii de lucru. Alaturi de sediul din Bucuresti, grupul detine birouri in Moscova, St. Petersburg, Kiev, Chisinau, Almaty si Minsk.

COS este prezent pe piata din Romania din anul 1997, fiind singurul distribuitor autorizat pe plan local al produselor grupului Steelcase, lider mondial in industria mobilierului pentru birouri.