“Piata cosmeticelor din Romania si-a continuat cresterea de doua cifre si in primul semestru al anului, chiar si in conditiile asa-zisei crize. Vorbim acum de vanzarile inregistrate pe segmentul retail. Toate categoriile raporteaza cresteri ceea ce demonstreaza faptul ca publicul continua sa investeasca in ingrijire personala, chiar daca nu vorbim de sume importante”, a declarat, pentru Wall-Street, Martin Schittengruber (foto).

Potrivit acestuia, afacerile diviziei de cosmetice a Henkel Romania au raportat cresteri peste nivelul pietei, cel mai important avans fiind afisat de categoria produselor nou lansate in prima jumatate a anului.

“Am lansat mai multe produse noi, categorie in care am inregistrat si cele mai importante cresteri. O treime din vanzarile noastre sunt realizate de produse cu o vechime pe piata de mai putin de doi ani. Consumatorii cauta produse noi. Noi le sustinem cu investitii, ne-am majorat bugetele de promovare cu peste 10%. O evolutie buna au avut-o brandurile Palette, Gliss, Schauma, Taft”, explica Schittengruber.

Henkel este lider pe segmentul vopselelor de par si syling, in timp ce pe piata produselor de ingrijire personala se situeaza in top 5 jucatori. In plus, compania este unul dintre cei mai importanti jucatori pe segmentul sampoane si balsamuri.

“Consumul de cosmetice arata potentialul pietei. Comparativ cu alte piete mai mature din Europa de Est, dar in special in comparatie cu Europa de Vest, in functie de categorii, consumul local de cosmetice de aici se situeaza uneori la jumatatea celui inregistrat la nivel european, reprezentand uneori chiar si o treime. Cu toate acestea, piata are un potential ridicat de crestere”, spune oficialul Henkel Romania.

Chiar daca anul trecut divizia de cosmetice a Henkel Romania a afisat cel mai mare ritm de crestere din zona Europa de Est, compania nu ia in considerare constructia unei unitati de productie pentru segmentul cosmetice. In prezent, Henkel detine in Romania doua fabrici de adezivi (Bucuresti si Campia Turzii), vanzarile diviziilor de detergenti si cosmetice fiind sustinute prin importuri.

“Anul trecut divizia de cosmetice a Henkel Romania a intregistrat cea mai mare crestere din Europa de Est. Romania ar trebui sa fie in top 10, nu este inca. Va dura probabil cativa ani, depinde de piata. Ma asteptam ca piata sa creasca mai repede in ultimii trei ani. Desigur, contextul economic actual isi pune amprenta asupra evolutiei. Cred insa ca 2009 va fi cel mai important an din evolutia noastra, pe fondul lansarilor de produse si a cresterii cotei de piata”, declara Martin Schittengruber.

Divizia de cosmetice a Henkel este prezenta pe piata locala prin urmatoarele marci: Palette, Taft, Schauma, Gliss, Bac, Fa, Fa for men, Vademecum, Scorpio si Hattric.

Henkel Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 160 milioane euro (590 milioane lei), in crestere cu peste 25% fata de 2007, si un profit operational de peste 31 milioane euro (115 milioane lei), in crestere cu peste 24%.

Infiintata in anul 1994, Henkel Romania are in prezent circa 600 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 de marci, de la produse cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii.

La nivel de grup, Henkel a generat in 2008 vanzari de 14,13 mld. euro si un profit ajustat de 1,46 mil. euro. Compania are peste 52.000 de angajati si este prezenta in 125 de tari.