Marile case producatoare de articole de lux isi intorc, incet, privirea catre pietele din estul Europei. Din acest punct de vedere, piata romaneasca abia acum incepe sa isi arate adevaratul potential, in ciuda scaderii puterii de cumparare si a statutului social al majoritatii locuitorilor.

Stadiul actual al industriei de lux din Romania a impus necesitatea integrarii pietei romanesti in circuitul est-european al luxului. Urmand modelul magazinelor, deja, existente in Moscova sau Kiev, a fost creat primul concept romanesc de Dapartment Store de lux care va fi deschis oficial la jumatatea anului 2007.

Luxury Department Store (LDS) va cuprinde marci de top care vor prezenta colectii tip couture, bijuterii, ceasuri si servicii de lux. Dintre marcile prezente, un procent de 60 la suta va fi detinut de brandurile italiene, care sunt preferate de romani.

Motivatia conceperii acestui proiect a fost acela de a crea o destinatie in care oamenii de succes sa poata gasi aproape tot ce isi doresc, oferindu-le astfel posibilitatea sa economiseasca un timp pe care il pretuiesc de cele mai multe ori in cifre. Dar nu numai atat, in incinta magazinului vor exista centre de relaxare si destindere. Cladirea care va gazdui acest paradis al cumparaturilor va fi construita in stil contemporan cu influente asiatice, imbinand fatadele de marmura alba cu vitrinele verticale de cristal. Interiorul va fi dominat la randul sau de marmura, lifturile din interiorul atriumului fiind construite tot din cristal.

Magazinul va fi structurat diferentiat pe etaje, in functie de categoria de cumparatori careia i se adreseaza. Parterul a fost rezervat accesoriilor, ceasurilor si bijuteriilor, tot aici fiind prezente si marcile de life-style si decoratiuni interioare.

Citeste si:

La nivelul al treilea, proiectul prevede unul dintre cele mai mari magazine destinate articolelor de nunta, dar si sala de fitness si primul spa deschis in Romania, acesta fiind cel mai mare din Europa de Est. La acest nivel se afla si sala de bal, creata pentru a gazdui ceremonii, parade, sau alte evenimente la nivel inalt. Aceasta sala este completata de un restaurant organic, si de terasa amenajata dupa ultimele standarde de confort si lux.

Intentia marilor case producatoare de a intra pe piata romaneasca este datorata nu doar conditiilor prielnice de piata (numarul mare de locuitori cu venituri peste medie), ci si un ridicat grad de snobism compensat de preferinta generala pentru marcile de lux. La baza conceptului LDS sta educarea consumatorilor de lux si fidelizarea cilentilor datorata in principal sistemului preferential de tratare.

O mare parte dintre consumatorii de lux din Romania cunosc inca prea putin avantajul marcilor din aceasta categorie de renume mondial, multi ghidandu-se inca dupa pret si mai putin dupa calitate sau diferentierea lui in functie de statutul social pe care il confera. Dezvoltarea industriei de lux in Romania trebuie sa insemne mai mult decat parfumeria, singurul domeniu care a evoluat in ultimii ani. Industria de lux din Romania se va dezvolta o data cu aparitia marilor marci de gen pe piata.

Amplasamentul magazinului a fost ales pentru a crea ideea unei oaze in mijlocul aglomerat al Capitalei.