Un reportaj despre Logan care a fost difuzat saptamana trecuta, de televiziunea franceza M6, a fost cenzurat de directorul redactional, Jerôme Bureau, conform cotidianului Le Monde.

Este vorba despre numai 7 secunde, timp in care telespectatorii au sesizat o taietura. Motivul? In material se sustinea ca Renault pierde cota de piata din cauza masinii Logan. Directorul a explicat cenzura pe motiv ca raspunsul taiat din reportaj aducea "o informatie falsa", dupa cum informeaza site-ul hotnews.ro, preluand Le Monde. "Nu stim daca Renault pierde aceste cote de piata", a justificat directorul M6, Jerôme Bureau.

Cenzura reportajului difuzat in emisiunea "Capital" a postului de televiziune M6 a fost dezvaluita de sindicatul ziaristilor de la respectivul post de televiziune. Sindicalistii au afirmat ca, "pentru prima data in istoria emisiunii, care se difuzeaza din 1993, un scurt pasaj dintr-un reportaj a fost taiat de catre directiune in conditii inacceptabile".

Sindicalistii au dezvaluit in comunicatul adresat presei ca directorul Jerôme Bureau a descris Renault drept "un mare cumparator de publicitate". Ceea ce este adevarat, tinand cont ca Renault este al 15-lea cumparator de spatiu publicitar al televiziunii M6, cu un total brut de 10,6 milioane de euro. Directorul sustine ca nu se poate spune ca este cenzura, ci numai o directie editoriala. Asta, in conditiile in care sindicalistii sustin ca un alt pasaj a fost taiat, respectiv unul in care muncitorii romani de la Dacia se plangeau de salariile prea mici.

SCANDAL.

Dacia Logan a fost implicata in urma cu cateva luni intr-un scandal mediatic, dupa ce a a picat testul elanului organizat de Automobil Clubul German. Ulterior, testele au fost reluate impreuna cu reprezentantii Renault, iar nemtii au ajuns la concluzia ca Loganul s-a rasturnat in luna iulie din cauza uzurii pneurilor. Rezultatele acestora au relevat faptul ca incercarile anterioare de evitare a obstacolelor, facute cu aceeasi masina, au afectat corzile de sarma din interiorul pneului. Asa cum au recunoscut si atunci, specialistii ADAC au precizat inca o data ca rasturnarea s-a produs de fapt la sedinta foto organizata dupa seria initiala de teste, la care nu au aparut probleme. De altfel, anvelopele au fost analizate si de producator, care a comunicat ca uzura acestora a fost mai profunda decat se poate observa cu ochiul liber.