"De o scutire reala se poate vorbi numai atunci cand se diminueaza efectiv obligatia fiscala", noteaza CCF.

De asemenea, CCF considera ca limitarea aplicarii masurii la investitiile in productia si/sau achizitia de echipamente tehnologice este selectiva. Selectivitatea este discriminatorie fata de companiile a caror activitate nu presupune utilizarea echipamentelor tehologice si poate contraveni, astfel, legislatiei comunitare privind ajutorul de stat.

In plus, CCF atrage atentia asupra faptului ca masura propusa nu este aplicabila in situatia in care impozitul pe profit datorat este sub nivelul impozitului minim. Astfel sunt excluse de la beneficiile unei astfel de masuri companiile cu profituri mai reduse.

In aceste conditii, Camera Consultantilor Fiscali din Romania propune introducerea unei masuri fiscale care sa aiba ca efect scutirea efectiva la plata sau reducerea impozitului, respectiv o masura care sa reduca baza impozabila, cum ar fi, de exemplu, deducerea fiscala suplimentara a 50% din valoarea investitiei efectiv realizate.

Totodata, CCF mai propune extinderea aplicarii facilitatii la totalitatea investitiilor in "active corporale si necorporale aferente obiectului de activitate" in baza unui studiu national de prognoza economica care sa cuprinda obiective importante din ramuri si activitati economice care vor fi necesare in viitor.

Impozitul pe profitul reinvestit, scos de la 1 octombrie

Impozitul pe profitul reinvestit, scos de la 1 octombrie

Impozitul pe profitul reinvestit, scos de la 1 octombrie