Astfel, vanzarile companiei suedeze au crescut cu 7%, in lei, fata de perioada 1 septembrie 2007-31 august 2008, iar in euro au scazut la 95 milioane de euro, la un calcul cu un curs mediu de 4 lei/euro.

„In primele sase luni din perioada de referinta am inregistrat o crestere in lei cu 20% fata de aceeasi perioada a anului precedent de catalog, in timp ce in ultimele 6 luni, am avut o scadere cu 6%. Fluctuatiile cursului valutar, greu de controlat, ne afecteaza, intrucat majoritatea produselor din magazinul IKEA sunt importate”, a decarat Cornel Oprisan, Retail Manager IKEA Romania.

Peste 3 milioane de oameni au vizitat magazinul din Baneasa in aceasta perioada.

Aproximativ 60% din produsele vandute de magazinului IKEA de la 1 septembrie 2008 pana la 31 august 2009 au fost produse de mobilier, dintre care cele mai bine vandute au fost: combinatiile de dulapuri Pax, cu 20.500 de unitati vandute, corpurile de bucatarie Faktum, cu peste 16.800 de bucati, sistemele modulare de biblioteca Billy, cu peste 15.900 de bucati, si produsele din gama Poang (fotolii si taburete), cu peste 11.000 de bucati vandute.

Restul de aproximativ 40% din vanzarile totale au fost decoratiuni si accesorii pentru casa, intre care: becurile economice Sparsam, cu peste 220.000 de bucati, produsele din familia IKEA 365+ (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie), cu peste 175.000 de bucati, si pernele si pilotele din familiile de produse Mysa si Gosa, cu peste 152.000 de bucati.

Majoritatea vizitatorilor magazinului servesc masa la restaurantul IKEA. In anul de catalog 2009, in topul preferintelor au fost chiftelutele suedeze, din care clientii au cumparat 2,5 milioane de bucati, urmati de hotdog - aproximativ 1.650.000 de bucati si de prajiturile Almondy - cu peste 275.000 de portii.

“Pentru anul IKEA 2010, care a inceput in aceasta luna, odata cu lansarea catalogului, ne-am fixat 284 de obiective, fiecare departament avand de realizat setul sau de obiective specifice dintre acestea”, a mai spus Oprisan.

Retailerul suedez a inregistrat o cifra de afaceri de 99,4 mil. euro in perioada 1 septembrie 2007 - 31 august 2008 din vanzarea a peste 12 milioane de produse.
Pe plan global, anul acesta IKEA are in plan inaugurarea a 14 magazine, investitie care se ridica in total la 1,07 miliarde euro.

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, magazinul din Romania, deschis in 2007, fiind cel de-al 253-lea deschis in a 35-a tara.

Cititi si: Cum isi propune IKEA sa creasca pe o piata care scartaie?

Cum isi propune IKEA sa creasca pe o piata care scartaie?

Cum isi propune IKEA sa creasca pe o piata care scartaie?