"Nu vom accepta sub nici o forma ca angajatii care urmeaza sa fie disponibilizati sa primeasca in prima faza trei salarii compensatorii, urmand ca, dupa perioada de noua luni de somaj, cei care nu si-au gasit un loc de munca sa primeasca alte trei salarii, asa cum a declarat ministrul Radu Berceanu. Nu vom renunta la cele 24 de salarii compensatorii, cerute initial", a spus Voicu Sala.

Reprezentantul FML a precizat ca, in foarte scurt timp, regionalele vor finaliza analizele privind reorganizarea si elaborarea unui program institutional in ceea ce priveste disponibilizarile, adaugand ca saptamana viitoare sindicatele vor fi invitate de catre administratiile celor trei companii feroviare la negocieri.

In ceea ce priveste intarzierile salariilor, vicepresedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva a spus ca aceasta situatie va creste categoric presiunea, in special la CFR Marfa, deoarece aici sunt deja 6.000 de persoane in somaj tehnic.

"Acestia (persoanele care se afla in somaj tehnic-n.r.) primesc, in prezent, 75% din salariu, iar banii sunt luati in 2-3 transe. Se preconizeaza ca aceasta situatie (somajul tehnic - n.r.) va continua si in luna octombrie", a spus Voicu Sala.

In cazul in care nu se va ajunge la o intelegere, vicepresedintele FML a precizat ca nu exclude declansarea unui protest, adaugand ca se poate ajunge si la forma finala, si anume greva.

Subsecretarul de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), Constantin Axinia, a declarat ca exista propuneri de concediere a 6.700 de angajati de la CFR Marfa, 1.200 de la CFR Calatori si 600 de la Infrastructura. Axinia a spus ca disponibilizarile au in vizor in primul rand personalul TESA.

Liderii sindicatelor feroviare s-au intalnit in 27 august cu conducerile companiilor CFR Calatori, CFR Infrastructura si CFR Marfa, iar la acel moment propunerile de disponibilizari la cele trei companii CFR vizau un numar de peste 10.700 de persoane. Pentru CFR Calatori s-a propus initial o diminuare a personalului cu 1.400 de oameni, la CFR Infrastructura 800-1.000 de oameni, iar la CFR Marfa se dorea disponibilizarea a 50% din angajati, adica 8.500 de oameni.

Directorii CFR, amenintati cu demiterea daca nu rezolva problema disponibilizarilor

Axinia: Daca nu se fac disponibilizari la CFR, nu vor mai fi bani de salarii

Axinia: Daca nu se fac disponibilizari la CFR, nu vor mai fi bani...