In industria textila, lohn-ul nu mai este de mult o solutie. Singura alternativa a agentilor economici din aceasta industrie o reprezinta marcile proprii. Companiile care s-au desprins de lohn sint doar zece.

Trecerea de la productia in lohn la marca proprie a inceput sa devina o necesitate pentru marea majoritate a producatorilor autohtoni din industria textila. Numai ca numarul celor care au facut primii pasi incercind sa se impuna pe piata cu propriile produse este foarte mic. Iar brandurile (marcile care si-au dobindit in timp o anumita notorietate pe piata) sint si mai putine. Sint citeva marci puternice, care au cistigat ceva si din piata externa, dar foarte timid. Le poti numara pe degete, apreciaza Aurelientiu Popescu, director general in cadrul Patronatului din Industria Usoara FEPAIUS.

Desprinderea de lohn

La ora actuala, piata textilelor se imparte in trei mari categorii de producatori. Pe de o parte sint cei care produc exclusiv in lohn. Acestia sint cei mai multi si risca in mare parte sa isi inchida usile dupa 2007. Pe de alta parte sint agentii economici care incearca sa iasa de sub tutela lohn-ului si au inceput sa lucreze in paralel marci proprii. Nu in ultimul rind, exista companii autohtone care si-au promovat de la inceput propriile marci. Reprezentantii FEPAIUS sustin ca pentru a trece de la lohn la marca proprie, un agent economic trebuie in primul rind sa cunoasca foarte bine piata careia vrea sa i se adreseze, comandind studii de piata, si totodata sa investeasca 2-5% din cifra de afaceri pentru campaniile de promovare. Cheltuielile aferente participarii la un tirg international pot ajunge, fara costul de productie, la 20.000 de euro.

Potrivit datelor FEPAIUS, in afara de marii creatori de moda romani care isi vind cu succes hainele in strainatate, cum ar fi Doina Levintza sau Catalin Botezatu, doar zece firme din industria de profil au inceput sa produca sub marca proprie. Aceasta in conditiile in care in tara noastra exista in jur de 8.900 de firme, dintre care aproximativ 4.500 sint IMM-uri.

Marci de succes

Principalele marci de confectii autohtone care s-au facut remarcate si pe piata externa sint Jolidon si ID Sarrieri. Jolidon exporta anual 40% din productia de lenjerie si costume de baie, cele mai importante destinatii fiind Italia, Franta, Ungaria, Germania si Elvetia. Compania a avut anul trecut o cifra de afaceri de 13,5 milioane de euro.

Marca ID Sarrieri este prezenta in toate colturile lumii, cu exceptia Africii. Compania exporta anual in jur de 90% din productie. Sintem singura firma de textile care vinde pe segmentul de lux. Lenjeria noastra este cotata la acelasi nivel cu Dior, ne-a spus Iulia Dobrin, directorul companiei. ID Sarrieri intentioneaza sa se extinda pe piata autohtona. In strainatate un produs marca ID Sarrieri costa 200 de euro. In tara noastra, segmentul de lux reprezinta doar 10-14% din piata.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri