“Impactul crizei economice se vede la toti jucatorii din piata: reevaluarea obiectivelor, acceptarea ideii ca in acest an va fi o realizare daca se va atinge nivelul anului trecut, fara a mai vorbi de cresterile din anii trecuti. Paradoxal, din punct de vedere agricol, anul 2009 a fost foarte bun, recolta din acest an ridicandu-se din punct de vedere cantitativ la nivelul de anul trecut, in timp ce, din punct de vedere calitativ, a inregistrat, cel putin la Jidvei, o crestere spectaculoasa”, a declarat pentru Wall-Street Ioana Anghel, director PR Jidvei.

In acest context, producatorul de vin nu si-a redus bugetul de investitii pentru 2009, dar nici nu l-a suplimentat, acesta situandu-se la valoarea de 9 mil. euro, bani necesari reabilitarii a 450 ha vita de vie, achizitionarii unui sistem complet de masini agricole pentru mecanizarea totala a 300 ha vita de vie, respectiv infiintarea unei crame noi pentru vinificatie si imbuteliere.

“Anul acesta am invatat sa fim mai prudenti si, de asemenea, sa ne limitam la ceea ce este strict necesar. Bugetul de investitii nu a fost redus deoarece majoritatea actiunilor fac parte din proiecte multianuale ce sunt cofinantate din fonduri UE, dar nici nu a fost suplimentat, asa cum s-a intamplat in anii trecuti cand cresterile de vanzari au fost substantiale. Deoarece targetul de anul acesta a fost fixat la acelasi nivel cu al anului trecut, nu a fost cazul unor reduceri masive de costuri, ci, mai degraba, a unei inghetari a acestora, renuntandu-se la inlocuirea echipamentelor de birou sau a masinilor ce nu aveau legatura cu viticultura sau cu vinificatia”, explica Ioana Anghel.

De asemenea, Jidvei s-a limitat anul acesta doar la promovarea estivala pe litoralul romanesc, pe fondul actualului context economic si a lipsei de lansari de produse noi.

Masurile de eficientizare a costurilor au fost implementate de catre Jidvei de la inceputul anului, odata cu primele scaderi in vanzari. Ca urmare a acestei evolutii, producatorul si-a reevaluat obiectivele, stabilind un target al vanzarilor la nivelul anul 2008.

“Daca anul trecut am avut o crestere spectaculoasa a cifrei de afaceri – de la 83 milioane lei in 2007 la 110 milioane lei in 2008 – in acest an ne-am confruntat cu o situatie inedita. Astfel, desi initial ne propusesem o tinta de 120 milioane lei, evolutia pietei din primele luni ale anului ne-a determinat sa ne reevaluam obiectivele. Anul acesta estimam o cifra de afaceri la nivelul celei de anul trecut – 110 milioane lei”, spune Anghel.

Cea mai buna luna din punct de vedere al vanzarilor a fost august, cele mai cautate branduri fiind vinurile Dry Muscat, Riesling, Feteasca Regala si Sauvignon Blanc.

In ceea ce priveste exporturile, pentru moment acestea nu reprezinta o prioritate pentru Jidvei. Exporturile totalizeaza in prezent 3% din cifra de afaceri a companiei.

“Exporturile nu reprezinta o prioritate pentru Jidvei, prezenta pe piata noastra pe piata externa fiind constanta, dar limitata la participarea la targuri si expozitii internationale, pozitie din care putem porni oricand o strategie mai agresiva. Acesta este motivul pentru care exporturile nu reprezinta pentru noi un indicator”, declara Ioana Anghel.

Produsele Jidvei sunt prezente in tari precum Japonia, SUA, Anglia, Franta, Elvetia, Germania si Israel.

Jidvei a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 28,5 mil. euro (105.162.964 lei), in crestere cu 21% fata de 2007, in timp ce profitul companiei s-a contractat de la 2,41 mil. euro (8.035.638 lei) in 2007 pana la 1,61 mil. euro (5.949.169 lei) anul acesta, potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

Printre marcile comercializate de Jidvei se numara Feteasca Regala, Rieslieg si Pinot Gris. Jidvei are sediul in regiunea Tarnavei, intre localitatile Tarnaveni si Blaj. Podgoria cuprinde o suprafata de peste 1.000 de hectare si are 748 de angajati.

Cum a aratat 2008 pentru afacerile celor mai importanti producatori de vin

Cum a aratat 2008 pentru afacerile celor mai importanti producatori...