Mihai Rohan, presedintele si directorul general al Carpatcement Holding, subsidiara locala a grupului german HeidelbergCement, apreciaza ca nivelul consumului de ciment va scadea cu 30% in 2009, la circa sapte milioane de tone.
“Companiile din industria constructiilor, implicit si noi, producatorii de ciment, au mizat in 2009 pe cele 10 miliarde de euro pe care autoritatile au promis ca le vor investi in infrastructura. Dar banii nu au venit. Acest lucru a avut un impact direct si asupra productiei si consumului de ciment, care va scadea cu 30% pana la finalul anului”, spune Rohan, care detine si functia de presedinte al Patronatului din Industria Cimentului si altor produse minerale pentru constructii din Romania (CIROM).

El mentioneaza ca evolutia cifrei de afaceri din 2009 a Carpatcement Holding va fi similara cu scaderea consumului si productiei, respectiv 30%. Anul trecut, compania a inregistrat afaceri de aproximativ 294 de milioane de euro.

“In conditiile in care productia de ciment la nivel national a depasit anul trecut 10 milioane de tone, iar anul acesta se va inregistra o scadere importanta, producatorii de ciment nu au alta varianta decat sa lucreze la capacitati mai reduse, deci sa piarda bani”, mentioneaza Rohan.

Compania de ciment are de recuperat datorii de circa 3-4 milioane de euro de la distribuitori, o parte din acestea avand o vechime mai mare de sase luni.

“Avem de primit bani pentru ca multi din distribuitorii nostri sunt legati de sumele pe care trebuie sa le incaseze in urma lucrarilor pe care le-au avut cu statul”, subliniaza directorul general al Carpatcement Holding.

Scaderea consumului si a productiei de ciment a fost dublata de o scadere a preturilor, atat la producatori, cat si pe rafturile magazinelor.

“Preturile practicate de producatori la cimentul vrac au suferit scaderi de 5-10%, in conditiile in care comerciantii au redus preturile cu 60-70% de la inceputul acestui an. Producatorii au avut de pierdut pentru ca au continuat sa investeasca in modernizarea capacitatilor de productie”, spune Mihai Rohan.

Germanii de la HeidelbergCement, care activeaza pe pietele de ciment, betoane si agregate, au investit anul acesta 60 de milioane de euro in Romania, mare parte din suma fiind destinata finalizarii proiectului de dublare a capacitatilor de productie, proces inceput in 2008.

Carpatcement Holding va investi si in 2010 circa 10 milioane de euro in retehnologizarea celor trei unitati de productie din Romania.

Rohan estimeaza o revenire a consumului de ciment incepand cu semestrul al doilea al anului viitor.

“Cred ca situatia de pe piata cimentului se va ameliora incepand cu a doua parte a anului viitor, in conditiile in care consumul va continua sa fie redus in primul trimestru”, afirma Rohan.

Potrivit datelor CIROM, valoarea pietei de ciment se va ridica la 420-490 de milioane de euro in 2009, in conditiile in care anul trecut a depasit 650 de milioane de euro.

Piata locala a cimentului este dominata de trei dintre cei mai mari producatori la nivel mondial, respectiv HeidelbergCement (Germania), Holcim (Elvetia) si Lafarge (Franta).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri