Compania estimeaza, pentru 2009, mentinerea afacerilor la un nivel similar cu cel de anul trecut.

“Nu exclud o eventuala scadere de cateva procente a businessului, dar cu siguranta ca afacerile noastre din acest an se vor plasa la un nivel similar cu cel din 2008. Cred ca acest lucru reprezinta un lucru bun avand in vedere scaderea pietei”, afirma Aliz Kosza, director general Fabryo Corporation.

Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 163 milioane de lei in 2008 (44,2 mil. euro), in crestere cu 16,4% in moneda nationala, fata de 140 milioane de lei (42 mil. euro), in 2007. In euro, cresterea afacerilor din 2008 a fost de doar 5,2%.

Mentinerea afacerilor din primele noua luni ale anului la o valoarea comparabila cu cea din 2008 a fost determinatata atat de strategia pe care a adoptat-o Fabryo inca de anul trecut, prin renuntarea de la comercializarea a peste 400 de produse adiacente businessului, cat si de investitiile derulate in promovarea brandurilor companiei.

Producatorul de vopsele a cheltuit in 2009 peste 1 milion de euro in promovarea pe canalele de televiziune a brandurilor Savana cu Teflon pentru baie si bucatarie si Innenweiss.

“Fara aceste campanii nu am fi reusit sa atingem mentinerea afacerilor. In perioada iunie-august, cand am promovat brandul Innenweiss, vanzarile au crescut cu 16-17%. In primele noua luni, vopseaua Innenweiss si produsele din gama Savana cu Teflon au inregistrat cresteri de vanzari de 16%, in vreme ce vanzarile de lacuri au avansat cu peste 50%. In schimb, am inregistrat scaderi de 12-13% in ceea ce priveste tencuielile, ceea ce a dus la o stagnare a afacerilor”, mentioneaza Kosza.

2009 ar putea reprezenta primul an de stagnare al afacerilor producatorului de vopsele din ultima perioada, dupa ce, in intervalul 2004-2008, businessul Fabryo a inregistrat cresteri succesive.

“Chiar daca vom ramane la acelasi nivel al afacerilor ca anul trecut, am reusit sa castigam cota si sa crestem profitul operational. Ceea ce inseamna ca profitul net va creste fata de 2008”, spune Kosza.

Producatorul de lacuri si vopsele a avut o pierdere neta de circa 275.000 de euro in 2008, potrivit datelor postate pe site-ul Ministerului de Finante.

Piata de lacuri si vopsele a avut o valoare de 230 de milioane de euro anul trecut, pentru 2009 fiind estimata o scadere de 20%.
Principalii competitori ai Fabryo sunt Kober, Policolor, dufa Deutek si Atlas Corporation.