In acest context, Tnuva Romania, companie care dupa trei ani de la lansarea pe piata locala a atins o cota de 9-10% in industria produselor lactate, isi propune sa isi mentina nivelul de piata castigat pentru 2009, focusandu-se in mod special pe consolidarea brandului.

Anul acesta compania a delistat unele produse neperformante, lansand in acelasi timp 16 noi produse. Vanzarile raportate de Tnuva Romania au crescut cu peste 10% in intervalul ianuarie-septembrie, potrivit Adrianei Ionescu (foto).

De asemenea, compania a operat anul acesta o scumpire a preturilor cu pana la 5%, insa majorarea a avut loc in mai multe etape si doar pentru anumite produse.

Pe de alta parte, printre problemele cu care se confrunta industria locala a produselor lactate se numara existenta si dezvoltarea pietei gri in lipsa unor masuri politice in acest sens, respectiv nerespectarea standardelor europene de catre unii producatori, sustin oficialii Tnuva.

“Tnuva a luat decizia de a intra pe piata romaneasca, intrucat in 2006 aceasta industrie nu era consolidata, datorita pozitiei in regiune, datorita fortei de munca superioara din punct de vedere calitativ. Consolidarea pietei de produse lactate nu se va intampla probabil decat in urmatorii 5 pana la 10 ani si am putea ajunge intr-o situatie similara cu cea din industria berii unde exista 3-4 producatori mari. In prezent, exista 265 de fabrici de prelucrare a laptelui in Romania si nu toate respecta standardele europene”, afirma Dorian Cristian, director de operatiuni al Tnuva Romania.

8 mil. euro investiti in ferma de la Adunatii Copaceni

Tnuva Romania a cumparat in anul 2006 ferma situata in Adunatii Copaceni, la 23 km de Bucuresti, in care a investit pana in prezent aproximativ 8 mil. euro. Ferma are 750 de vite, este situata pe un teren de 28 ha si are o capacitate de productie de 18.000-19.000 de litri pe zi.

In aceasta ferma lucreaza 35 de angajati, 97% dintre acestia reprezentand acelasi personal care lucra aici in urma cu 3 ani.

Ferma asigura aproximativ 30% din necesarul de lapte, restul fiind asigurat de alte ferme situate atat in jurul Bucurestiului cat si in tara, cu care Tnuva a incheiat contracte.

In Romania, Tnuva este o companie locala, romaneasca, majoritatea celor aproximativ 500 de angajati fiind romani, iar materia prima principala este locala. Fabrica din Popesti Leordeni are in prezent 8 linii de ambalare si o capacitate de productie de 200 tone litri pe zi.

Tnuva Romania a fost fondata in anul 2004 de catre Tnuva Israel in parteneriat cu Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Intrarea pe piata romaneasca s-a facut in urma unei investitii de 55 mil. euro, Tnuva Romania inregistrand anul trecut o cifra de afaceri de 20 mil. euro.

Alaturi de Tnuva principalii jucatori din piata sunt Danone, Friesland&Napolact, Albalact si Lactalis, insumand o cota de piata de 65,2% in volum si 69,4% in valoare.