Cifra de afaceri a IMM-urilor din Romania este indicatorul la care sunt inca cele mai mari discrepante fata de situatia din Uniunea Europeana. Conform datelor din Raportul anual al Agentiei Nationale a IMM-urilor, cifra de afaceri realizata in 2004 a fost de 65.055 milioane euro, ceea ce, raportat la cele 402.000 de IMM-uri active, inseamna 161.828 euro pe companie. Cu aceasta cifra de afaceri, toate companiile din Romania s-ar incadra, in Europa, la categoria microintreprinderi, definite ca entitati economice cu o cifra de afaceri de sub 2 milioane de euro. O analiza a cifrei de afaceri pe categorii de marime ne mai reconforteaza. Intreprinderile mijlocii roma-nesti - 8670 de companii -, au inregistrat in 2004 o cifra de afaceri medie de 2,6 milioane de euro, ceea ce, dupa standardele europene, inseamna ca se pot incadra la intreprinderi mici. In acelasi timp, intreprinderile mici - 36.000 de companii - au realizat o cifra medie de afaceri de 624.000 de euro, iar microintreprinderile - de zece ori mai multe - o cifra de afaceri de 54.000 de euro. Definitiile europene deli-miteaza firmele astfel: microintreprinderi - cu mai putin de 10 lucratori si o cifra de afaceri de sub 2 milioane de euro, intreprinderi mici - cu cel mult 50 de salariati si o cifra de afaceri de sub 10 milioane de euro si intreprinderi mijlocii - cu 50-249 salariati si o cifra de afaceri de pana la 50 de milioane euro. Daca in ceea ce priveste numarul de angajati, ne-am apropiat de ponderile europene, pentru o comparabilitate a cifrei de afaceri trebuie sa mai asteptam inca ani buni. Totusi, cifra de afaceri a IMM-urilor a crescut in 2004 cu 17,6 la suta, de sapte ori mai rapid decat in anul precedent, iar productivitatea medie pe angajat s-a ridicat la 27.800 de euro.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri