Granini a inregistrat in primele 8 luni ale acestui an o crestere a volumului vanzarilor cu 62% fata de perioada similara din 2008. Aceste rezultate pozitioneaza Granini pe locul 3 ca vanzari in Europa, dupa Germania si Spania. Potrivit lui Shachar Shaine, 2009 a reprezentat cel mai bun an pentru vanzarile Granini in Romania, brandul fiind prezent pe plan local din anul 2006.

De asemenea, Granini a lansat gama de juice&nectar intr-un nou ambalaj, de 0,25l. Schimbarea ambalajelor se produce la nivel international.

“Ambalajele de 0,20l erau prea mici. Suntem a doua tara dupa Franta care a luat aceasta decizie. Vrem sa fim mai activi in segmentul HoReCa, unde detinem in prezent o pondere de 10%. Tintim o cota de 15% anul viitor”, afirma Shachar Shaine (foto).

Potrivit acestuia, consumul de bauturi racoritoare necarbonatate a inregistrat o scadere mai accentuata in sectorul HoReCa, segmentul juice&nectar fiind cel mai afectat de aceasta evolutie, inregistrand un declin de 12% a vanzarilor.

In luna aprilie compania a inceput sa exporte Granini si in Bulgaria, tara in care partener este compania Devin, imbuteliator prezent si pe piata romaneasca a apelor minerale. In prezent, exportul reprezinta 5% din vanzarile totale ale marcii Granini. URBB isi va continua extinderea si pe alte piete invecinate cu Romania. In acest context, compania estimeaza ca in urmatorii 3 ani isi va dubla volumul exportului de Granini.

“Suntem in discutii cu partenerii nostri din Republica Moldova, luam in considerare si Turcia. In Republica Moldova exista o problema – taxele vamale mari – care duc la un pret la raft ridicat”, spune Shaine.

Investitiile de anul acesta in marca Granini au fost directionate catre noua campanie de comunicare a brandului – Fructele iubesc Granini – derulata in perioada iunie-septembrie, catre imbutelierea bauturilor racoritoare si dezvoltarea sistemului de distributie. URBB a investit in 2009 4 mil. euro in marketing, valoarea totala a investitiilor realizate in ultimii doi ani se ridica la 12 mil. euro.

Piata bauturilor racoritoare necarbonatate, in declin

Dupa primele sapte luni ale acestui an, piata bauturilor racoritoare necarbonatate a inregistrat o scadere de 8% fata de perioada similara din 2008. La nivel de piata, segmentul juice&nectar reprezinta 22,4%, iar still drinks 77,6%.

Pentru acest an, reprezentantii URBB estimeaza ca piata bauturilor necarbonatate va atinge valoarea de 150 mil. euro.

Conform unui studiu MEMRB, consumul de juice&nectar continua sa fie dominat de portocale (25,6%), urmat de multifruct (13%), piersici (12,3%) si pere (7%). In ceea ce priveste segmentul still drinks, consumatorii romani prefera si in acest caz portocalele (30,2%), multifruct (20%), piersica (15,7%) si grapefruit (11%).

URBB se gandeste la un nou nume pentru companie

Prezenta pe piata romaneasca din anul 1997, URBB ia in considerare schimbarea numelui companiei, intrucat nu reprezinta doar un jucator in industria berii, spune Shachar Shaine. Intrucat compania este activa si pe piata bauturilor racoritoare necarbonatate, iar in curand va intra si in industria apelor minerale, oficialii URBB sunt in cautarea unui nou nume.

La finalul anului 2008, vanzarile URBB au crescut cu 12% in volum, valoare care include atat vanzarile de bere, cat si cele de bauturi racoritoare. Vanzarile de bere au reprezentat 85% din totalul vanzarilor, in timp ce marcile cu cele mai mari cresteri au fost Tuborg si Holsten.
Cifra de afaceri a companiei s-a majorat in 2008 cu 18% fata de 2007.

Portofoliul URBB cuprinde marcile internationale de bere - Tuborg, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Skol, Guinness, Holsten si Kilkenny si bauturile racoritoare - Orangina si Granini.

URBB ataca piata apelor minerale cu o investitie de aprox. 10 mil. euro

URBB ataca piata apelor minerale cu o investitie de aprox. 10 mil....