“Ideea s-a nascut dintr-o discutie cu cateva prietene, din luna septembrie, iar in numai doua saptamani am reusit sa gasesc un spatiu potrivit, sa-l amenajez si sa astept sa vina si primii copii”, spune cu entuziasm Amalia Georgescu (foto), despre gradinita care ii poarta numele. Recunoaste ca se saturase de ceea ce facea, ca dorea sa incerce sa fie propriul sef, dar sa si intre intr-un domeniu care sa-i fie familiar.

De unde vine pasiunea pentru copii? Dincolo de experienta capatata ca mama a doi copii, Amalia Georgescu este cea care a creat cel mai puternic brand de haine pentru copii, Miniblu. “Cu Miniblu, am creat o piata, o marca, am angajat personal si am ales vestimentatia pentru catalog, intr-o perioada cand in Bucuresti mai era un singur brand de haine pentru cei mici”, povesteste Georgescu. A renuntat la Miniblu pentru a veni la conducerea Remedio in 2006, de unde a plecat doi ani mai tarziu, in vara lui 2008.

Deocamdata, singurii copii care vin la gradinita sunt fiul si fiica Amaliei Georgescu. “Am deschis un pic mai tarziu decat preconizasem si am pierdut inceputul de an, dar ma astept ca intr-un an sa intru pe profit, in varianta cea mai pesimista”, spune antreprenoarea, care mizeaza pe un minim de 20 de copii si un maxim de 30.

“Batalia” adevarata va incepe de abia in vara, atunci cand Georgescu spera sa atraga clienti pentru scoala de vara, dar si cand se va da startul pentru inscrierile din noul an scolar. “Putine gradinite ofera summer school (scoala de vara – n. red.) si in plus vom avea program prelungit la sfarsit de saptamana, inclusiv duminica”, spune Georgescu.

Amplasata intr-o zona centrala, aproape de bulevardul Pache Protopopescu din Capitala, gradinita functioneaza intr-o vila cocheta, care a prins deja viata odata cu picturile naïve de pe pereti si cu micul parc de distractii amenajat in curte. Pana acum, Georgescu a investit 15.000 de euro, 85% din suma fiind destinata reconstructiei si amenajarii spatiului, precum si salariilor celor patru angajati.

“Sper ca in maxim un an sa intru pe profit, dar interesant ca afacere poate deveni doar atunci cand este un numar mai mare de copii si de locatii”, spune antreprenoarea, care adauga ca scopul financiar al investitiei ar fi sa formeze o retea de gradinite.

Initial, Georgescu a fost asociata intr-un alt business cu o gradinita, dar a renuntat la putin timp, atunci cand a capatat curaj pentru a investi pe cont propriu. “Pana atunci, detinusem functii de conducere si eram obisnuita sa iau decizii, dar mai aveam pe langa mine o echipa si aveam sentimentul ca nu sunt singura; in cazul gradinitei insa, a trebuit sa imi fac relatii si sa apelez la recomandari in ceea ce priveste colaboratorii si angajatii”, povesteste Amalia Georgescu.

Desi nu exclude posibilitatea de a se intoarce vreodata in farma, antreprenoarea spune ca pentru moment managementul gradinitei este ceea ce i se potriveste cel mai bine. Proprietara gradinitei spune ca inca nu are o dorinta anume de a se intoarce in domeniul farmaceutic si ca simte nevoia de o pauza.

“Am in vedere integrarea afacerii pentru copii, eventual un magazin cu haine pentru cei mici”, dezvaluie Georgescu, subliniind ca doreste sa imbine independenta cu responsabilitatile.

Amalia Georgescu despre

  • debutul in afaceri: “Primul job a fost de secretara intr-o companie din piata produselor de larg consum. Am facut o pasiune pentru marketing in urma unui curs de marketing organizat de cei de la Gillette”.
  • primul proiect important: “Cand eram la Boots (parte a portofoliului A&D Pharma – n. red.), ca brand manager, am avut o luna la dispozitie pentru a lansa Nurofen pentru copii si Strepsils. Atunci a fost pentru prima data cand am luat vitamine pentru concentrare”.
  • stilul de lucru: “Sunt creativa atunci cand am autonomie, iar business-ul cu gradinita este ceea ce mi se potriveste cel mai bine la momentul acesta. Este o relaxare, dar si o provocare”.


MiniCV Amalia Georgescu

2009 – prezent – director general Amalia's Kindergarten
2006-2008 – director general Remedio, parte a grupului Newarch, controlat de familia Tudorache
2004 – 2006 – director general Miniblu
2002-2004 – director de marketing la A&D Pharma, liderul pietei de retail si distributie farma
1996 – 1998 – asistent marketing la Masterfood Romania
1988 – 2003 – studii Universitatea Politehnica din Bucuresti

Cititi si Consultanta, tratamentul fostilor executivi din farma

Consultanta, tratamentul fostilor executivi din farma

Consultanta, tratamentul fostilor executivi din farma