Pentru ca situatia de la uzina brasoveana Tractorul este din ce in ce mai grea, AVAS se vede in postura de a grabi finalizarea incheierii contractului de privatizare. Totusi, acest lucru nu depinde numai de Comisia de privatizare constituita la nivelul AVAS, ci si de alte institutii si autoritati publice.

Potrivit vicepresedintelui pe probleme de privatizare, Laszlo Gyerko, "Autoritatea face toate eforturile pentru finalizarea, in timp cat mai scurt, a negocierilor. Unele clauze discutate cu partea indiana exced atributiile AVAS sau necesita implicarea unor alte institutii si autoritati publice. Din acest motiv, a fost necesara prezentarea lor in cadrul unor sedinte ale executivului". Tergiversarea finalizarii acestui contract se pare ca are la baza unele solicitari venite din partea investitorilor de la Mahindra&Mahindra, printre care se numara reducerea numarului de personal si mentinerea acordarii subventiilor.

La inceputul acestei saptamani, spiritele s-au incins pe platforma brasoveana, salariatii cerand de urgenta perfectarea actelor de privatizare, in caz contrar existand riscul ca uzina sa fie inchisa, pe fondul lipsei fondurilor guvernamentale si al datoriilor acumulate la furnizorii de gaze si electricitate. Deputatul PD Dumitru Puchianu a declarat recent ca este necesar ca premierul sa dea AVAS un termen de 15 zile in care sa incheie negocierile cu indienii de la Mahindra&Mahindra. In ultimii cinci ani, societatea a fost lansata la privatizare de patru ori, fara insa ca procesul sa fie finalizat. Date fiind importanta deosebita a societatii pentru agricultura din Romania, ca principal producator de tractoare, potentialul pietei, dar si problemele sociale din zona Brasov, in prima parte a anului 2005, conducerea AVAS a decis sa relanseze la privatizare societatea. Pana la data-limita pentru depunerea ofertelor, au fost inregistrate doua oferte, din partea Mahindra&Mahindra Ltd, din India, si MYO-O Bucuresti.