“Casele au fost vandute in zona Bacaului si au suprafete de 220 de metri patrati. Fiecare casa are doua apartamente, iar pretul/metru patrat a fost de 400 de euro. Acest pret a fost platit de constructori, nu de clientul final”, spune Marian Pirvu, directorul general al AMC Romania, cu afaceri de 24 milioane de euro anul trecut.

Pretul de 400 euro/mp nu include bransamentele la retele de utilitati si nici terenul aferent.

Compania se afla in negocieri cu mai multi doritori, atat din tara, cat si din strainatate.

“Este foarte probabil sa mai vindem cateva case pana la sfarsitul anului. Sunt discutii si pentru eventuale exporturi”, precizeaza Pirvu.

Principalii competitori ai companiei pe acest segment de locuinte ieftine sunt, in principalii, constructorii caselor de lemn.

AMC Romania are trei divizii, Arclad (producator de panouri termoizolante si table cutate), Arval (solutii pentru constructii) si Armat (producator de tigla metalica si jgheaburi).

Din totalul afacerilor AMC pe 2008, respectiv 24 milioane de euro, Arclad a realizat 11 milioane de euro, Arval - 8 milioane de euro, iar Armat - 5 milioane de euro.

Compania detine doua unitati de productie in Bucuresti si Iasi, cu o capacitate instalata de productie de peste 1,5 milioane de metri patrati de tigla metalica, 2 milioane de metri patrati de tabla si 2 milioane de panouri.

Investitiile in cele doua unitati, care au devenit functionale la sfarsitul lui 2007, respectiv jumatatea lui 2008, au depasit 2 milioane de euro.

Printre competitorii AMC pe piata de constructii metalice se numara Lindab Romania, Ruukki Romania sau Megraprofil.