"Probabil, prin formarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, sa fie desemnat unul dintre cei doi directori ai aeroporturilor Baneasa si Otopeni, pentru doua luni, iar de la 1 ianuarie sa fie stabilit exact cel care va coordona compania mare. Inclin catre directorul general de la Otopnei, Tudor Jidav, pentru ca este cel mai vechi si are experienta, pe cand directorul general de la Baneasa, George Mihalcea, este doar de sase luni in functie", a spus Berceanu, potrivit agentiei NewsIn.

Acesta a precizat ca se lucreaza la organigrama celor doua aeroporturi si probabil ca nu vor fi disponibilizari, dar o parte din personal va disparea. Guvernul a aprobat fuziunea aeroporturilor Otopeni si Baneasa, pentru infiintarea CNAB, care va avea un capital social de 143.772.150 lei, si va fi administrata de un consiliu format din 7 administratori, care vor fi alesi pe o perioada de patru ani.

"Compania este administrata de un consiliu de administratie format din 7 administratori, acestia fiind alesi de adunarea generala ordinara a actionarilor pe o perioada de patru ani, cu posibilitatea de a fi realesi. Consiliul de administratie este condus de un presedinte, ales prin vot secret de membrii consiliului de administratie intruniti in prima sedinta, cand va fi desemnat si vicepresedintele consiliului de administratie ca inlocuitor al presedintelui. Presedintele consiliului de administratie este si directorul general al Companiei", potrivit unei Hotarari de Guvern publicata vineri in Monitorul Oficial.

CNAB a fost infiintata prin fuziunea Companiei Nationale "Aeroportul International Henri Coanda" (Otopeni) cu Societatea Nationala "Aeroportul International Bucuresti Baneasa- Aurel Vlaicu" (Baneasa), care se dizolva.

Astfel, capitalul social initial al companiei este de 143.772.150 lei, integral subscris si varsat la data constituirii companiei, fiind detinut in proportie de 80% de statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), si in proportie de 20% de Fondul Proprietatea. De asemenea, capitalul social initial este impartit in 14.377.215 actiuni nominative, fiecare avand o valoare nominala de 10 lei. Din numarul total de actiuni, 11.501.772 actiuni sunt detinute de catre statul roman, reprezentat de MTI, si 2.875.443 actiuni fiind detinute de Fondul Proprietatea.

Potrivit H.G, capitalul social al CNAB se constituie prin preluarea capitalului social al Aeroporturilor Otopeni si Baneasa, conform situatiilor financiare intocmite la 31 decembrie 2008 si actualizate potrivit prevederilor legale.

Cheltuielile de capital ale Companiei, aferente patrimoniului propriu, se asigura din surse proprii, credite interne si/sau exrterne, precum si din alte surse atrase, potrivit legii.

Totodata, conform documentului, interesele capitalului de stat in adunarea generala a actionarilor vor fi reprezenatate de imputernicitii mandatati de MTI, prin ordin al ministrului de resort, unul dintre acestia fiind numit la propunerea Ministerului Finantelor Publice. Actul normativ mai precizeaza ca adunarea generala a actionarilor se va face cel putin odata pe an, in cel mult patru luni de la incheierea exercitiului finaciar.