Sondajul mai releva si faptul ca doar 2% dintre respondenti se informeaza cu privire la gripa din surse medicale sau de specialitate, majoritatea - de peste 70% - folosind ca prime surse de informare televiziunea si Internetul.

Paradoxal, cu toate ca se tem de consecintele gripei noi, cei mai multi romani – 57,2% nu doresc sa se vaccineze impotriva gripei noi (AH1N1). Argumentele folosite de cei care refuza sa se vaccineze sunt in special nu am incredere”, “nu am nevoie”, “nu consider aceasta gripa un pericol real”, “vaccinul nu este sigur”, “vaccinul nu este suficient testat”, se precizeaza intr-un comunicat de presa.

Dintre cei care au declarat ca se vor vaccina, 53,1% au afirmat ca ar folosi cu precadere vaccinul romanesc, argumentand alegerea in majoritate prin faptul ca “au mai multa incredere in produsele romanesti si in medicii romani”, iar cei care aleg vaccinul de import (46%) le considera “superior calitativ celor romanesti”.

Vaccinul, elaborat de Institutul Cantacuzino, nu va fi disponibil in farmacii, ci doar in cadrul campaniei de vaccinare a Ministerului Sanatatii, care vizeaza grupele de varsta cu risc (batrani, copii, bolnavi).

Opiniile romanilor cu privire la vaccinuri sunt inca destul de confuze, mai ales in conditiile in care mesaje primite prin mass-media in ultima vreme sunt contradictorii. De curand, fostul ministru al Sanatatii, Ion Bazac, a declarat ca Romania nu ar trebui sa accepte vaccinul antigripa noua produs de GlaxoSmithKline pentru copii pe motiv ca a fost refuzat de Polonia.

Oficialii Ministerului Sanatatii au anuntat mai apoi ca vaccinul in cauza fusese respins din motive comerciale, si nu din cauza calitatii. In plus, GSK a emis saptamana trecut un comunicat de luare de pozitie prin care respingea acuzatiile aduse de Ion Bazac si oferea informatii cu privire la aprobarile vaccinului in cauza. "Daca Romania nu va accepta vaccinul nostru, atunci il vom directiona catre alte tari", sustine compania farmaceutica britanica.

Studiul a fost realizat in perioada octombrie – noiembrie, pe un esantion de 1.690 de respondenti, reprezentativ pentru grupa de varsta 18-50 ani. Sondajul are o marja de eroare de 2,5 %

Infiintata in anul 2004, Future Marketing ofera servicii specializate de cercetare si consultanta in marketing pe piata Est-Europeana. Compania ofera clientilor o serie de programe de cercetare prin metode calitative si cantitative folosite la elaborarea unor strategii corecte si coerente de marketing. Printre clientii Future Marketing se numara: ALCEDO S.R.L, Banca Transilvania, BauMax, BRD - Groupe Société Générale, CEC Bank, Credit Europe Bank, EximBank, Kaufland, Millennium Bank, Paladin Management, Robert Bosch, Telemobil SA, Tiriac Auto, Tiriac Leasing.

Bazac, fost ministru al Sanatatii: Romania nu ar trebui sa accepte vaccinul pandemic refuzat de Polonia

Bazac, fost ministru al Sanatatii: Romania nu ar trebui sa accepte...