Patronii romani sau companiile multinationale au incredintat friiele afacerilor celor 22 de tineri sub 35 de ani selectati de „Cotidianul“. Generatia Asteptata are o categorie de manageri de succes, pe care Romania se poate baza pentru a avea un mediu de afaceri competitiv, care sa produca bogatie in tara. Atit pentru oamenii de afaceri, cit si pentru salariati.

Sint bine pregatiti, au neaparat o facultate absolvita, daca nu chiar mai multe. Unii au studii complete realizate in strainatate sau o diploma MBA. Sint cei care ridica firmele si le pregatesc pentru competitia acerba de peste doi ani, atunci cind vom intra in UE.

Ofera productivitate celor care i-au angajat. Sint ei insisi poate viitori patroni. Se spune ca nu este bine sa intri in afaceri fara sa ai experienta in domeniu. Cu alte cuvinte, este mai bine sa inveti pe banii altora decit pe banii tai. Cei 22 au demonstrat ca invata bine acest lucru. Poate de aceea, multi dintre managerii tineri nu sint foarte loiali unei companii si cauta tot timpul noi oportunitati. Unii cauta sa intre mai devreme sau mai tirziu in afaceri pe cont propriu. Managerii tineri aplica, de obicei, un model occidental pentru a-si coordona si motiva subalternii. De asemenea, cei mai multi nu stiu ce inseamna sa-si linguseasca sefii ca sa promoveze si, chiar mai important, nu suporta un astfel de comportament de la subordonati. Ei cred ca oamenii cu care lucreaza sint cea mai mare provocare cu care se confrunta, deoarece nu toti se ridica la standardele inalte pe care le impun. Sau poate impun standarde prea inalte. Au invatat din scoala ce inseamna sa conduci, sa motivezi sau au invatat din mers. Nu toti managerii tineri de azi sint insa bine pregatiti sau au mentalitati occidentale. Insa pentru cei care sint modele de urmat, am aplicat o serie de criterii pe baza carora i-am ales. Aceste criterii merg de la studii pina la parcursul in cariera.

Adrian Stanciu, de la firma de consultanta manageriala Accentis, considera ca managerii tineri pot fi considerati o generatie, insa nu crede ca acestia se si considera ca atare. La noi se observa faptul ca s-a pus accent pe managementul de proces, dar nu pe cel de personal. „Mai este mult de munca in acest domeniu“, declara Adrian Stanciu. „Multi nu inteleg ca binele sau raul lor provine de la capacitatea de a insufleti oamenii si nu din modul in care dau ordine“, a mai declarat Stanciu. Bogdan Baltazar, presedintele firmei de consultata Baltazar, Bloom&Asociatii, crede ca tinerii directori formeaza totusi o generatie, ceea ce ar putea fi si bine, si rau. Rau ar putea sa fie daca se cred cumva superiori celor in virsta. „Este un avantaj ca sint tineri si bine pregatiti, insa asta trebuie sa se vada si in munca“. De asemenea, fostul bancher spune ca, pe cind era presedinte al Consiliului de Administratie al BRD, a intrat in contact cu tot felul de tineri care veneau cu o diploma MBA si cereau salariu de mii de dolari, inca de la inceput. „Asa ca am introdus o regula: toti cistiga la fel, asta pina cind dovedesc ca merita mai mult“, a declarat Baltazar.

Studii

Unde si-au dobindit bazele teoretice pentru a activa intr-o firma de renume? Ce facultate au absolvit si cum si-au completat cunostintele din facultate? Am cautat oameni bine pregatiti in domeniile lor.

Experienta

Nu intotdeauna studiile garanteaza si aptitudini practice dezvoltate. Cu alte cuvinte, „teoria ca teoria, dar practica ne omoara“. Ca sa ajungi la virf, trebuie sa inveti in permanenta, chiar de la scoala vietii. Am ales oameni cu un parcurs in cariera cit mai impresionant. Fie ca este vorba de un parcurs scurt, dar fulminant prin realizari, fie ca este vorba de unul mai lung, dar plin de invataminte.

Perspective de viitor

Daca ai ajuns intr-o pozitie inalta, dar nu mai ai perspective, aproape ca ai muncit degeaba. Cei din selectia noastra au ajuns in virf, insa drumul lor se poate spune ca abia de acolo incepe. Fie vor intra in afaceri pe cont propriu, la un moment dat, fie ca vor avansa si mai mult pe scara profesionala. •

Faci o afacere daca mergi pe mina lor

Razvan Botezatu, 31 de ani

S-a angajat in 1995 la o companie IT din Constanta. Ulterior a mai ocupat pozitii bune la alte companii. Traseul sau l-a propulsat la compania Xerox, la inceput ca Key Account Manager Manufacturing. „Din anul 2004 am preluat responsabilitatile pozitiei de Business Development Manager, iar din septembrie 2004 sint manager al diviziei de servicii a Xerox Romania si Republica Moldova“, spune Razvan Botezatu. La angajati apreciaza creativitatea, „pentru ca este absolut necesara pentru cei care ofera servicii clientilor lor, dar si dorinta de realizare personala si profesionala, spiritul de echipa“. Considera ca pentru a ajunge unde ti-ai propus este important, in primul rind, sa-ti doresti acest lucru. „Daca ai viziune, daca iti propui sa urmezi un drum si iti arunci in joc toate fortele interioare pentru a-l urma, vei reusi sa ajungi acolo unde iti doresti“, spune acesta.

Cosmin Bucur, 30 de ani

„In ceea ce priveste echipa, cred ca cel mai important este sa nu ne fie frica sa vrem mai mult, sa visam, si apoi sa punem in practica“, sustine Cosmin Bucur, corporate vice president AMRO Bank Romania. Bucur si-a inceput cariera in sistemul bancar intr-o banca locala din Brasov. Sansa l-a adus insa in Bucuresti, unde a avut ocazia sa acumuleze un volum imens de cunostinte tehnice, ca urmare a programelor continue de training, si sa-si formeze o anumita filosofie de business. „Am invatat ca trebuie sa-ti asumi o decizie luata, sa stii sa motivezi oamenii, sa ai mereu o viziune si sa o urmezi, sa ai incredere in oameni si sa delegi, sa inveti din greseli, dar si sa stii sa te bucuri de succes sau sa te ghidezi mereu dupa principii clare, pe care apoi sa le urmezi“, mai spune Bucur.

Catalin Dima, 28 de ani

Inca din timpul facultatii a lucrat intr-o firma romaneasca de avocatura. Apoi a venit oferta de la Romtelecom. „Am vazut in oferta oportunitatea de a face o schimbare in cariera, de a trece de la pozitia de partener intr-o mare firma de avocatura la cea de conducator al tuturor activitatilor juridice ale unei mari companii. Aceasta a fost o oportunitate de a afla cum trebuie condusa o afacere dupa standarde internationale. Este o abordare dramatic diferita de ceea ce stiu romanii“, spune Catalin Dima. La subordonati apreciaza pregatirea profesionala si atitudinea. Nu exclude o viitoare implicare in politica. „Politica ma atrage si sint chiar interesat sa intru la un moment dat in politica, dar numai dupa ce voi avea asigurata securitatea materiala a familiei. Imi doresc sa intru in politica, intrucit consider ca sint capabil sa gestionez corect puterea“, mai spune acesta.

Sorin Eftene, 29 de ani

A inceput cariera la Microsoft, fiind inca student. A trecut mai bine de 20 de examene de certificare Microsoft pina a ajuns in actuala pozitie, de Services Manager. Crede ca un manager trebuie sa fie bun diplomat, sa inspire incredere echipei ca stie ce are de facut. „Cred ca un manager trebuie sa aiba aptitudini de comunicare“, declara Sorin Eftene. Se poate lauda ca este un om sincer, chiar daca asta „nu ajuta intotdeauna la incheierea de contracte“, dupa propriile spuse. Sorin Eftene prefera construirea de relatii pe termen lung in afaceri. De asemenea, prefera relatiile directe dintre oameni. In departamentul pe care-l conduce, Sorin Eftene spune ca nu are probleme, ci numai oportunitati.

Laurentiu Florea, 31 de ani

S-a obisnuit cu functia de director de la 20 de ani, cind lucra pentru o firma de distributie directa. Nu face compromisuri fata de sefi si subalterni si spune „totul pe bune“. De aceea, considera ca „nu este prea placut“ de neprofesionisti. „Probabil ca ma agreeaza doar profesionistii, iar modul meu de a fi nu mi-a adus nici un fel de beneficii ca pozitie ierarhica. Nu sint eu modelul. Un tinar trebuie sa-si urmareasca interesul si sa aiba puterea sa faca niste concesii“, sustine Laurentiu Florea, actualmente sales manager pe Bucuresti la Halewood International (Cramele Prahova). Cu toate acestea, este liderului diviziei de vinzari. „Cind lucrezi cu oameni care urmaresc rezultatele si care au nevoie de oameni care stiu meserie, cu siguranta poti obtine un anumit statut“, apreciaza Florea, in opinia caruia „in relatiile cu subalternii si superiorii isi sustine intotdeauna punctele de vedere prin argumente puternice“.

Costel Grozav, 34 de ani

Dupa o scurta perioada la catedra, a trecut in zona dezvoltarii de business. A evoluat de la pozitia de business developer la aceea de director de dezvoltare si a lucrat in grupuri ca Germanos, Neoset si A&D Pharma. In 2004 a ajuns la BenQ. „In formularele de recrutare sint multe zone care duc la ceea ce un manager cere angajatilor, dar eu consider ca fiind atuuri dinamismul, creativitatea, spiritul de echipa si un nivel de comunicare performant“, afirma Costel Grozav. Despre politica spune ca „este un domeniu in care nu am investit la nivel personal si nu cred ca pe termen lung va trece peste un nivel de interes minimal in optiunile mele“. Considera ca managementul romanesc este intr-un progres vizibil in comparatie cu ceea ce era acum sapte sau 10 ani. Are planuri ambitioase: „Pentru urmatorii ani ne propunem un ritm de crestere similar celui actual si obtinerea pozitiei de lider in segmentele de piata in care actionam“.

Ion Horhoianu, 30 de ani

A ales, in urma cu noua ani o cariera in vinzari. S-a angajat ca reprezentant de vinzari Wrigley in Pitesti. Dupa trei ani s-a mutat in Bucuresti. A urmat ascensiunea. „La sfirsitul anului 2002 am devenit regional manager pentru nordul Moldovei, iar de la 1 ianuarie 2004 sint regional manager pentru Bucuresti“, spune el. Considera ca pentru obtinerea rezultatelor trebuie sa respecti oamenii cu care lucrezi si sa fii sincer cu ei, dar trebuie sa le oferi si un cadru placut in care sa-si desfasoare activitatea. „Cel mai mult la un angajat apreciez sinceritatea si dorinta de a face treaba“, mai declara Ion Horhoianu. Considera ca principala problema este nerespectarea cuvintului dat. Nu se simte atras de politica, desi in urma cu ani de zile s-a inscris, pentru putin timp, intr-un partid politic. In prezent, se concentreaza pe cariera sa si pe reusitele din plan familial.

Gabriela Lungu, 29 de ani

A fost unul dintre primii membri ai echipei Ogilvy Public Relations Bucuresti si a urcat rapid toate etapele profesionale, de la Account Manager la Managing Director. „Lucrind ca om de creatie, am realizat ca - mai mult decit de crearea de reclame - sint fascinata de strategie, de viziunea de ansablu asupra comunicarii. Asa am decis, in urma cu cinci ani, sa urmez o noua cariera, de consultant de PR in cadrul companiei Ogilvy Public Relations“, povesteste Lungu, Managing Director in cadrul grupului Ogilvy. In relatia cu angajatii practica un stil de management „destul de democratic“, iar in ceea ce priveste neajunsurile inevitabile unei astfel de posturi, Lungu sustine ca este pusa zilnic in fata prejudecatilor societatii, care spun ca nu poti fi director sau expert intr-un domeniu decit in prag de pensionare.

Norris Mageanu, 29 de ani

Citeste si:

Lucreaza la Elmec Romania de trei ani si jumatate si ocupa pozitia de director de marketing in cadrul firmei, inca de la inceput. „Pot spune ca am crescut impreuna cu firma, intr-un spirit de responsabilitate“, declara Mageanu. De asemenea, Mageanu apreciaza ca lucrul cel mai important pe care l-a invatat a fost ca „pentru a-ti implini visurile trebuie mai intii sa te trezesti“. O relatie echidistanta fata de sefi si angajati, bazata pe respect si responsabilitate, dar cu un dram de umor este cheia unei bune cooperari in cadrul firmei, in opinia lui Mageanu. Verticalitatea in fata colaboratorilor este una dintre cheile succesului, declara directorul de la Elmec, insa asta nu trebuie sa impiedice un manager sa fie flexibil pentru a face fata provocarilor economice.

Raluca Mandache, 28 de ani

Absolventa a facultatii de Relatii Economice Internationale, se angajeaza chiar din timpul studiilor la o companie locala distribuitoare de produse parafarmaceutice ca Assistant Manager, apoi ca Marketing Executive. Dupa doi ani, renunta la job pentru a urma Programul MBA Romano-Canadian, pe care-l termina ca sefa de promotie. „Dupa absolvirea Programului MBA Romano-Canadian, am inceput sa caut activ un loc de munca. Am vizat in primul rind o pozitie pe marketing intr-o banca. Am fost angajata ca Head of PR & Marketing la ABN AMRO“, povesteste Raluca. Detaliile fac diferenta, iar comunicarea este cheia oricarei reusite, sintetizeaza Raluca Mandache din experienta de pina acum. Principiul dupa care se ghideaza in conducerea oamenilor este acela ca fiecare persoana este unica. „Totul e sa gasesti omul potrivit, la locul potrivit“.

Costin Mandrea, 31 de ani

„In cadrul companiei Coca-Cola HBC am inceput ca junior, dar am muncit si am crezut intotdeauna ca pot mai mult“, povesteste Mandrea despre inceputurile carierei lui. Acum este National Marketing and KA Manager Coca-Cola HBC Romania, iar in relatia cu echipa lui „asculta, incurajeza, sprijina,“ in timp ce cu sefii „asculta, sugereaza si influenteaza“. „E foarte important sa intelegi ce-i motiveaza pe oameni, indiferent ca sint colegii din echipa, sefii directi sau consumatorii. Este important sa fii in permanenta deschis la nou si sa inspiri incredere“, apreciaza acesta. Cit despre metodele dupa care face afaceri, Mandrea se considera printre putinii norocosi ai caror valori coincid cu valorile companiei pentru care lucreaza. „Pentru mine, principiile care primeaza sint: calitate, incredere, munca in echipa si autodepasirea limitelor“, mai spune acesta.

Simona Mihai, 31 de ani

S-a angajat in 1993: part-time job la MB Distribution, distribuitor EPSON in Romania. „Am lucrat in Departamentele de marketing, apoi am fost Sales Representative, iar in 1999 am fost promovata pe pozitia de Sales Manager. O noua promovare a venit in anul 2002, cind am fost numita Executive Manager. Am plecat de la MB Distribution in martie 2005 si am inceput sa lucrez ca reprezentant EPSON in Romania in mai 2005“, isi descrie ea ascensiunea profesionala. De la subordonati asteapta devotament fata de cauza companiei pentru care lucreaza si crede ca acestia cer in schimb corectitudine. „Managementul occidental mi se pare mult mai pragmatic, cifrele sint baza. Noi folosim si feeling-ul“, spune Simona Mihai. Planurile de viitor se leaga tot de cariera: sa deschida reprezentanta EPSON in Romania si sa formeze o echipa foarte buna.

Radu Morar, 28 de ani

In principiu, vopseaua nu are nici o legatura cu cosmeticele si vinurile. Pentru Radu Morar, actualmente director de marketing Murfatlar Romania, se pare ca nu a fost nici o problema sa isi puna cunostintele in aplicare in slujba promovarii si vinzarii acestor produse. „In afara de lucrurile pe care le invatam cu totii din practica sau din carti, cred ca foarte important este sa nu te «prostituezi» si sa accepti proiecte ce nu rezoneaza cu principiile tale“, crede Morar. Ca metode pe care le practica in business, Morar se „rezuma“ la cele ortodoxe si eficiente. De asemenea, abordeaza lucrurile ca si cum ar fi vorba despre „banii“ lui. „Foarte importanta este regula bunului-simt. Imi place sa pastrez relatiile simple si amicale. Cu patronul, totul pleaca de la rezultate. Daca acestea exista, poti construi orice“, mai spune directorul de la Murfatlar.

Claudiu Opran, 32 de ani

Ca director general la Sensiblu, Claudiu Opran lucreaza cu peste 1.300 de oameni, pe care incearca sa-i asculte ori de cite ori este nevoie. „Stiu, din proprie experienta, ca relatia cu directorul sau conducerea companiei este foarte importanta in dezvoltarea profesionala a unui angajat. De aceea noi, la Sensiblu, punem accent si incurajam angajatii sa fie cit mai creativi si sa-si prezinte orice proiect individual“, sustine acesta despre relatia cu subalternii. In ceea ce priveste deciziile pe care le ia, Opran sustine ca se bazeaza pe corectitudine si conectarea permanenta la piata. „Pentru mine este foarte important sa incerc in permanenta sa fiu cit mai bun in ceea ce fac“, apreciaza directorul Sensiblu din experienta sa de lider in cadrul mai multor companii precum Sab Miller, Unilever sau Brau Union.

Razvan Pasol, 29 de ani

„Interesul pentru piata de capital a inceput inca din facultate, cind mi-am deschis primul cont de investitii“, sustine Razvan Pasol, actualul director general al societatii de brokeraj (SSIF) Intercapital Invest. A lucrat la inceput la SSIF Intermedias ca analist financiar, iar in 1999 a fost numit director general la Intercapital Invest. „Multi dintre angajatii de astazi abordeaza serviciul ca pe un loc unde iti petreci opt ore pe zi pentru a primi un salariu. Este o filosofie gresita. Apreciez la un angajat initiativa, creativitatea, capacitatea de a rezolva probleme si a-si asuma responsabilitati“, mai zice Pasol. Pentru anul 2005, Intercapital Invest si-a propus o cifra de afaceri de 0,8 milioane de dolari, iar conducerea societatii este vazuta de tinarul director precum o cursa de masini, dar la care „trebuie sa ai in vedere permanent scopul final“.

Oana Reck, 29 de ani

Se poate lauda cu o diploma MBA, obtinuta in Germania in 2001, si cu functia de director executiv al companiei Telezimex din Cluj. Oana Reck considera echipa pe care si-a format-o drept cel mai important lucru pe care l-a realizat in firma. „Din principiu imi place sa promovez oameni din interiorul firmei“, a declarat Reck. Ca metoda de management, se declara adepta managementului pe obiective. Conduce o echipa de 78 de oameni intr-o companie cu o cifra de afaceri de 4,5 milioane de euro. Pentru viitor, planuieste sa ramina in firma, pentru ca „mai are mult de realizat, in special in ceea ce priveste deschiderea de noi piete“. Insa cindva, in viitor, doreste sa intre in afaceri pe cont propriu.

Tibi Sandu, 35 de ani

Student fiind, a inceput cu un contract part-time, acum 13 ani. Intre timp a trecut prin citeva pozitii intermediare pina in 1999, cind a devenit director general pentru Romania in cadrul companiei Equant Romania. De anul acesta, lui Tibi Sandu i s-a dat sansa sa-si motiveze si sa-si inspire colegii, adica exact ce crede ca ar trebui sa faca un bun manager, fiind numit Regional Manager pentru Europa de Est. Ce a invatat din toata aceasta experienta? „Mi-am dat seama ca nu trebuie sa ezit sa-mi corectez cit mai repede propriile greseli“, sustine Sandu, care crede ca cea mai buna metoda de a colabora atit cu subalternii, cit si cu patronii este comunicarea. „Echipa cu cei mai buni si motivati jucatori cistiga intotdeauna“, concluzioneaza acesta. Pentru Tibi Sandu, cele mai mari probleme cu care se confrunta sint cele legate de mediul de afaceri din Romania: birocratia sau mentalitatea.

Sorana Savu, 31 de ani

A inceput munca pe cont propriu la sfirsitul anului 2001, dupa ani buni de lucru in publicitate si in relatii publice, in cadrul unor retele internationale. Acum este Senior Partner la Premium Communication si coordoneaza activitatea echipei cu care lucreaza. In afaceri are ca model pe Jack Welch, fostul manager al General Electric, iar in relatia cu angajatii merge pe principiul „ce tie nu-ti place, altuia nu-i face“. „Cred ca, in primul rind, un manager trebuie sa fie onest si drept fata de angajatii sai. Sa le spuna cele bune si cele rele cu obiectivitate, sa fie atent la performantele si la esecurile lor, sa-i ajute sa invete din toate“, sustine Sorana Savu. In ceea ce priveste dificultatile pozitiei pe care o ocupa, Savu descrie activitatea de PR „ca mersul pe bicicleta“. „Ai incetat sa pedalezi, imediat constati ca nu mai avansezi. Iar pentru o piata in plina formare si expansiune, daca nu avansezi intruna, ramii in urma fara sa prinzi de veste“.

Iulian Stanciu, 29 de ani

A inceput sa lucreze din clasa a 11-a ca programator si spune ca la 18 ani isi facea toate cumparaturile din banii proprii. „Am inceput de la zero, intr-un apartament pe Magheru, eu faceam vinzarile, eu aduceam marfa de la distribuitori, la inceput cu autobuzul, apoi am cumparat o masina second-hand“, spune el. In momentul de fata conduce o companie cu o cifra de afaceri de 48 de milioane de dolari anual. Vorbeste si despre problemele pe care le ridica o astfel de cariera. „Lipsa timpului liber, mi-ar fi placut sa petrec mai mult timp cu sotia si fetita. Alta problema o reprezinta slaba calitate a serviciilor oferite la noi in tara, nu dam inca importanta satisfactiei clientului“, considera Iulian Stanciu. Politica nu il incinta. „Nu vad multe lucruri bune in politica facuta la noi. Sint adeptul eficientei, nu al demagogiei, cred in lucrurile construite prin munca, nu in promisiuni neonorate. Nu am facut si nici nu fac parte din vreun partid“, afirma Iulian Stanciu.

Dan Schiopu, 33 de ani

Lucreaza la firma Ozone Laboratories inca de cind aceasta era in faza de proiect. Firma a intrat pe piata in august 2001, iar primele produse au fost comercializate in primavara anului 2002. „Cea mai mare provocare pentru mine a fost sa invat sa lucrez cu oamenii“, declara Dan Schiopu, „in acest sens mi-am dezvoltat abilitati de negociator si am inteles intr-un timp foarte scurt aspectele financiare ale activitatii unei companii“. Despre subordonati, numai de bine. Schiopu spune ca incearca sa-i cunoasca bine si sa interactioneze cu ei. Pentru directorul general al Ozone, este important ca un manager sa aiba o viziune de ansamblu asupra afacerii. De asemenea, crearea unei echipe este importanta prin prisma faptului ca cea mai buna investitie a unei companii o constituie oamenii.

Alexandru Ticea, 28 de ani

Totul a inceput in ultimul an de facultate, cu un stadiu de cercetare desfasurat la Queen's University of Belfast, in Irlanda de Nord. Dupa facultate a fost angajat al grupului K Tech - Ultra Pro. A urmat Gigabyte. „Colaboram de citiva ani cu aceasta companie si am ajuns sa ne cunoastem destul de bine, iar in cele din urma mi s-a propus sa pun bazele reprezentantei din Romania. Inca de la inceput, pozitia mea a fost aceeasi, cea de Country Manager“, spune el. Acum se ocupa si de Republica Moldova. Stie si ce sa ceara de la un angajat, dar si ce anume cer angajatii de la el. „Din punctul meu de vedere, cele mai importante calitati ale unui angajat sint sinceritatea, promptitudinea si initiativa. Calitatile cele mai apreciate ale unui manager ar putea fi corectitudinea, fermitatea si deschiderea pentru idei noi“, afirma Alexandru Ticea. Nu este atras de politica.

Mariana Wencz, 32 de ani

A absolvit Facultatea de Management din cadrul Academiei de Studii Economice, iar in 1995 a intrat in firma de distributie Relad. In 2003 a inceput colaborarea cu compania ceha Zentiva. „Inca de la inceput, de cind lucram la Relad, unde am pornit de la zero, am incercat sa construiesc o echipa“, a declarat Mariana Wencz. „In prezent, la Zentiva, aceasta echipa pe care o conduc are 70 de oameni, dar pina la sfirsitul anului va numara 280“. De asemenea, Wencz declara ca, in activitatile de zi cu zi, cele mai importante probleme cu care se confrunta un manager sint cele legate de oameni. „Trebuie sa fii drept cind iei o decizie“, conform Marianei Wencz. Ca obiectiv pe termen scurt, Country Managerul Zentiva consemneaza completarea echipei, iar pe termen lung avansarea pe scara profesionala in cadrul companiei de farmaceutice care tocmai a cumparat Sicomed.