“Este prima oara in istoria Muller cand lansam lapte sub acest brand si am ales Romania ca prima tara pentru aceasta lansare. In segmentul lapte nu exista sezonalitate, astfel incat am considerat aceasta perioada un moment potrivit pentru lansare. Obiectivul nostru este sa continuam sa fim un jucator relevant, sa ne pozitionam pana la finalul anului in top 3 pe aceasta piata. Am reusit sa facem lucrul asta pe piata iaurturilor cu fructe, deci totul este posibil”, spune Tzafrir Granat (foto).

Daca pe piata iaurturilor cu fructe, Muller se situeaza in top 3 producatori alaturi de Danone si Tnuva, cu o cota de 9,3%, pe piata laptelui va concura alaturi de Lactalis, ce detine o cota de piata de 36% cu brandul LaDorna, Albalact, cu marca Fulga (19%) si Milli, cu 11% cota de piata.

Compania Muller a inceput distributia noului produs in comertul traditional, urmand ca pana la finalul acestui an brandul Muller Lapte din Alpi sa fie prezent si in retelele de supermarketuri/hipermarketuri. Potrivit lui Tzafrir Granat, in prezent 75% din distributia Muller este realizata prin comertul modern.

Daca in anul 2007 consumul de lapte per capita era de 4,5 kg, in 2009 acesta se situa la 5,8 kg, un nivel inca destul de redus in comparatie cu alte state din Europa (45-60 kg/capita), de aici rezultand si potentialul ridicat de crestere al acestei industrii, sustine vicepresedintele de marketing al Muller.

“Categoria lactate albe era pana acum plictisitoare, cred ca avea nevoie de un brand premium. Ne respectam competitorii, au produse bune, insa avem un unghi de abordare nou, pornind de la promotii si pana la constructia brandului”, afirma Granat.

Conform datelor MEMRB, piata lactatelor va inregistra anul acesta o crestere valorica de 12%, comparativ cu majorarea de 49% inregistrata in 2008, in timp ce volumul va raporta o crestere moderata. In acest context, reprezentantii Muller se asteapta la o revenire a industriei in a doua jumatate a anului viitor.

Piata laptelui estimata la 1 mld. euro este impartita in trei categorii – UHT, ESL si punga – fiecare detinand aproximativ o treime din industria totala. In timp ce categoriile UHT SI ESL isi continua cresterea, laptele la punga pierde teren, pe fondul orientarii consumatorilor spre produse de calitate superioara, considera Tzafrir Granat.

In prezent, categoria de lapte UHT a atins un volum de 40 mil. litri si o valoare de 60 mil. lei.

Muller a intrat in Romania in anul 2008 printr-un joint-venture cu grupul israelian Central Bottling Company (CBC), din care fac parte companii precum Coca-Cola Israel, United Romanian Breweries Bereprod, unul dintre cei mai importanti jucatori locali pe piata berii, Tara Israel si Prigat Israel.

Muller Dairy Romania are sediul in Bragadiru, judetul Ilfov, si detine patru depozite in judetele Ilfov, Timisoara, Cluj-Napoca si Iasi. Portofoliul companiei cuprinde 38 de unitari de produs. Muller Diary Romania are in prezent 80 de angajati.

La nivel de grup, Muller are aproximativ 5.000 de angajati, 5 fabrici si a inregistrat venituri de 2,3 mld. euro in 2008.

Cititi si Privire retrospectiva: Cum a construit Muller un brand de la zero intr-o Romanie in criza

Privire retrospectiva: Cum a construit Muller un brand de la zero intr-o Romanie in criza

Privire retrospectiva: Cum a construit Muller un brand de la zero...