„La sfarsitul lui 2008 eram foarte ingrijorat intrucat simteam ca ce se intampla in Europa de Vest si SUA urmeaza sa ajunga si la noi si m-am asteptat la ce e mai rau. Acum, pentru ca ma vad viu, marturisesc ca nu a fost atat de rau pe cat ma asteptam. Atunci am planificat cu grija o strategie de taiat in carne de vie si nu ma refer aici la taierea costurilor, care poate nu a fost cea mai agresiva, ci la restructurarea pozitiilor in care pierdeam, a afirmat managerul companiei Trotter Prim, in cadrul evenimentului „Zilele Biz” organizat de Revista Biz.

Potrivit lui Petrescu, daca in urma cu cativa ani nu conta ca un restaurant sau o cafenea nu facea profit, gandindu-se la "ce se va spune lumea" daca inchide o cafenea in zona Piata Romana, anul acesta nu a mai ezitat nicio secunda si toate operatiunile pe pierdere au fost inchise.

El afirma ca aceasta criza l-a determinat sa inchida restaurante si sa renunte la deschiderea de alte unitati in mall-uri pentru cel putin doi ani, dar i-a oferit si sansa de a gasi locatii de inchiriere in locuri la care nu visa in urma cu doi ani, cand economia crestea puternic.

„Cand mai aveam eu sansa sa inchiriez o locatie buna intr-un loc pe strada sau chiar si intr-un mall? In ultimii trei ani nu puteai gasi niciun fel de locatie si niciun manager sau foarte putini dispusi sa mai munceasca. In 2009, lucrurile s-au schimbat si, asa cum am decis sa inchid trei unitati in primele sase luni din an, la fel am hotarat sa deschid altele, mult mai bune pe care nici nu visam in urma cu doi ani ca voi reusi sa le introduc in portofoliul nostru”, a spus Dragos Petrescu (foto).

Desi criza a afectat foarte multe business-uri, strategia aplicata de Petrescu a facut ca afacerile estimate de 51,7 milioane de lei (12 mil. euro la cursul de 4,28 lei/euro din 23 noiembrie) pentru companie in acest an sa fie similare cu cele din 2008, cand compania a avut o cifra de afaceri de 52,5 milioane de lei (14,2 mil euro).

„In 2009, am muncit mai mult pentru aceleasi incasari in lei si spun asta pentru ca am inceput sa vindem numai meniuri de 15 si 19 lei. Si neindraznind sa schimbam calitatea, pentru acelasi nivel de incasari de anul trecut a trebuit sa micsoram preturile. Astfel, am muncit cu 20-30% mai mult si am avut cu 16% mai putin angajati pentru ca am pornit cu 630 de oameni si am sfarsit cu 580”, a mai afirmat Petrescu.

In prezent, operatorul Trotter Prim gestioneaza 15 restaurante si cafenele sub brandurile City Grill, City Cafe, Caru` cu Bere, Hanul Berarilor, Buon Giorno, Bun de tot.