Instalatiile rafinariei respecta, in prezent, standardul de 50 ppm (parti per milion) sulf si se intentioneaza reducerea acestora pana la 10 ppm, una dintre investitiile importante pentru atingerea obiectivului fiind construirea unei fabrici de hidrogen. Compania a finalizat inca de la inceputul anului investitiile pentru producerea de motorina Euro 5, astfel incat standardul de 10 ppm este atins deja in acest caz, dar el va fi extins pentru intreaga rafinarie.

Planul de investitii mai include si construirea unei fabrici de motorina ecologica (biodiesel), cu o capacitate de 60.000 de tone pe an, pentru care vor fi alocate aproximativ 16 milioane euro.

Tehnologia selectata de companie permite utilizarea mai multor tipuri de materie prima pentru obtinerea produsului, astfel incat poate fi atenuata o eventuala crestere a pretului materialelor primare. Biodieselul este un combustibil alternativ, total nepoluant, produs din resurse regenerabile.

Acesta se utilizeaza la motoarele Diesel si poate fi combinat in proportii diferite cu motorina, pentru a crea un amestec combustibil ce se foloseste drept carburant pentru autovehicule.

Citeste si:

Petromidia are o capacitate proiectata de 4,8 milioane tone, din care gradul de utilizare a fost de 3,3 milioane tone anul trecut.

Reprezentantii firmei estimeaza ca rafinaria va prelucra 3,5 - 3,8 milioane tone de titei in 2005. Petromidia a obtinut in primul semestru al anului un profit operational net de 71 milioane dolari, raportat la o cifra de afaceri in crestere cu 65%, pana la valoarea de 989 milioane dolari.

Potrivit Mediafax, reprezentantii Rompetrol Group au participat, saptamana trecuta, la Varsovia, la masa rotunda anuala a companiilor central si est-europene din domeniul rafinarii si produselor petrochimice, unde au prezentat detalii legate de programul de investitii al companiei.