“In primele zece luni, compania a inregistrat o scadere a cifrei de afaceri de circa 10% comparativ cu perioada similara a anului trecut, declin care cred ca se va pastra pana la sfarsitul anului. Sper ca in 2010 sa reusim sa atingem afacerile pe care le-am atins in 2008, chiar daca piata de transport si logistica nu-si va reveni mai devreme de sfarsitul anului viitor”, spune Denis Renard, directorul general al Gefco Romania.

Transportatorul a avut anul trecut o cifra de afaceri de 23,4 milioane de euro, de aproape doua ori mai mult decat in 2007.

Afacerile companiei au scazut in 2009 din cauza reducerii importurilor in detrimentul exporturilor, precum si in contextul unui declin puternic al pietei auto, care s-a confruntat cu o scadere a vanzarilor de masini noi.

De asemenea, scaderea productiei industriale a afectat business-ul local al Gefco, in conditiile in care mare parte din clientii transportatorului sunt din domeniul industrial.

Compania a incercat sa contracareze scaderea puternica a masinilor noi transportate prin demararea a 24 de proiecte noi de transport pentru industria lemnului, FMCG, echipamentelor electrice si bunurilor albe (electrocasnice).

Cei mai importanti clienti ai Gefco Romania din industria electronicelor si electrocasnicelor sunt Arctic si Electrolux.

“Pentru ca anul viitor sa obtinem o cifra de afaceri la fel de mare ca in 2008, in conditiile in care vanzarile de autoturisme noi nu dau semne de revigorare, trebuie sa semnam nu neaparat mai multe proiecte noi ca in 2009, ci cu o valoare mai mare decat cele din acest an”, subliniaza Renard.

Directorul general al Gefco Romania apreciaza ca o eventuala majorare a TVA-ului la 22% in 2010, varianta vehiculata in randul autoritatilor, ca alternativa de suplimentare a bugetului de stat, va afecta, in primul rand, comportamentul consumatorilor, si mai putin transportatorii.

“Daca se majoreaza TVA-ului, clientii finali vor fi afectati, pentru ca vor trebui sa plateasca mai mult pentru produse”, spune Renard.

Trasportatorul opereaza doua platforme logistice, in Arad (1.100 mp) si Bucuresti (4.000 mp), precum si doua centre auto, in Curtici (100.000 mp) si Mioveni. Platformele si centrele de care dispune compania sunt inchiriate.

“Deocamdata, spatiile de care dispunem sunt suficiente pentru contractele pe care le avem in derulare. In masura in care vom avea nevoie de platforme sau de centre suplimentare, vom inchiria alte locatii”, spune Renard.

Unul din principalii clienti ai transportatorului este producatorul local de autovehicule Dacia, pentru care exporta masini in Italia, cat si in alte state din afara Europei.

Gefco Romania lucreaza cu producatorul de componente auto Delphi, precum si cu Schneider, producator de echipamente de distributie electrica. De asemenea, transportatorul ofera servicii si pentru alte branduri puternice, cum ar fi Peugeot, Citroen, Renault sau Alexandros Motors, importatorul local al marcilor chinezesti Great Wall si King Long.

Compania se afla in discutii si cu constructorul Ford, care a inceput anul acesta productia la fabrica din Craiova.

“La fel ca oricare din companiile care furnizeaza servicii de transport in industria auto, si noi suntem interesati de obtinerea unui contract cu Ford”, afirma Renard.

Pentru a face fata scaderii business-ului, compania a implementat un program de reducere a costurilor cu 10-15%. Programul a presupus gasirea unor metode alternative de transport pentru cel rutier, cum ar fi cel maritim sau feroviar. Diminuarea costurilor nu a necesitat concediererea personalului, compania avand in prezent 70 de angajati.

Compania Gefco, care activeaza in transport si logistica, a inregistrat o cifra de afaceri consolidata de 3,5 miliarde de euro in 2008.

Principalii competitori locali ai Gefco sunt DSV, Kuhne & Nagel, Schenker, Gerbruder Weiss, Geodis Calberson si Norbert Dentressangle.

Avocatul Gabriel Klarsfeld, Wolf Theiss: Pur si simplu, nu mai sunt deal-uri

Concurenta a aprobat preluarea Cargus de catre DHL

Tranzactia inceputului de an in curierat: DHL cumpara Cargus pentru 50 de mil. euro

Avocatul Gabriel Klarsfeld, Wolf Theiss: Pur si simplu, nu mai sunt deal-uri

Avocatul Gabriel Klarsfeld, Wolf Theiss: Pur si simplu, nu mai sunt...