El a declarat ca pe plan local criza poate fi considerata mai agresiva, intrucat clasa de mijloc a fost afectata foarte puternic, insa Romania a mai trecut prin crize economice, iar mediul de afaceri a fost mult mai afectat atunci.

Omul de afaceri care a adus Pepsi si Burger King in Romania s-a aratat optimist referitor la oportunitatile care apar in timpul crizei, cum ar fi preluarea de companii. De asemenea, sustine ca, intr-o astfel de situatie, consolidarea este foarte importanta si exista modalitati de a produce profit prin oferirea de solutii anti-criza pentru alte companii. "Eficienta este bine platita in aceasta perioada, iar daca reusesti sa devii eficient, un an de criza se poate transforma intr-un an de "boom", a declarat Eli Davidai, care este si presedintele furnizorului de solutii software WizSalary.

"Consolidarea este unul dintre lucrurile esentiale in modul in care facem afaceri", a declarat Davidai. Omul de afaceri de origine israeliana a mai declarat ca unul dintre principiile pe care le urmareste in afaceri este ca nu investeste niciodata in companii care nu garanteaza viitoare venituri si, la fel ca si in viata privata, nu va apela la credite bancare. "Atat in afaceri, cat si in viata privata folosesc acelasi principiu, sa nu depind de imprumuturi. Nu conduc o masina luata in leasing si nu locuiesc intr-o casa ipotecata", a declarat Davidai.

Pe langa acesti factori, Davidai a enuntat si importanta oamenilor in companii, mai ales in cele pe care le detine. "Mediul business este creat din managerii si oamenii care iau deciziile. Daca ai manageri buni, acestia iti garanteaza succesul. Chiar si in criza, care totodata ofera o multitudine de oportunitati. Daca nu ai oamenii buni, nu ai succes", a declarat afaceristul israelian, care a dat exemplul companiei WizSalary, in care vechimea medie a angajatilor este de patru ani.

De asemenea, afaceristul nu s-a aratat deloc convins de listarea la bursa a uneia dintre companiile pe care le detine. "Oferta publica initiala (IPO) o faci cand ai nevoie de "bani ieftini". Niciodata nu voi lua in considerare intentia pentru o oferta publica initiala deoarece a deveni public te face anonim, ceea ce iti sterge succesul", a declarat Davidai.

Eli Davidai detine in prezent 11 companii pe piata locala si 30 la nivel global. Dintre acestea, care activeaza in domenii precum IT, FMCG, media, educatie si tigari, doar o singura companie a afisat un declin al veniturilor, care a fost provocat de o problema de management ce va fi rezolvata, afirma investitorul. Succesul companiilor chiar si intr-un an greu se datoreaza "teoriei PP" (n.r. - People, Product - Consumatori si Produse), care se refera la anticiparea tendintei din piata si pozitionarea produsului dupa necesitatile consumatorului.

"Daca ai produsul potrivit la momentul potrivit este foarte usor sa faci afaceri, indiferent de situatia economica", mai spune Davidai.

Omul de afaceri care a adus Pepsi si Burger King in Romania a declarat ca o criza economica nu este mereu un factor negativ in mediul de afaceri deoarece este un moment propice pentru achizitii. "Daca reusesti sa te adaptezi momentului si devii mai istet, criza economica poate oferi si beneficii. E momentul in care se fac fuziuni si achizitii foarte importante, e momentul cel mai potrivit pentru a cumpara o companie", declara Davidai, care considera ca "cine e puternic si rezista unei crize va "zbura" dupa aceasta".

De-a lungul timpului, omul de afaceri a investit in Romania aproximativ 30 de milioane euro. Acesta a declarat ca in prezent dispune de o importanta suma de bani pentru investitii pe care intentioneaza sa o directioneze catre industrii ca FMCG si IT. "In general, oamenii consuma si mereu simt nevoia de a consuma. Profilul consumatorului roman este perfect. Romanii stiu cum sa consume si stiu sa se bucure cand consuma, de aceea consideram ca trebuie sa ne axam in continuare pe acest segment", a declarat Davidai.

Un alt segment din Romania vizat pentru viitoare investitii este segmentul IT, in special infrastructura. "Aceasta industrie este o buna oportunitate pentru investitii, Romania duce lipsa de infrastructura, iar in aproximativ doi ani va avea loc un boom in IT", e de parere Eli Davidai.

Afacerile WizSalary au ajuns la un milion de euro in 2009

Unul dintre cei mai mari dezvoltatori de solutii software pentru salarizare WizSalary, al carui presedinte este Eli Davidai, a raportat o crestere cu 19% fata de 2008 si a bugetat venituri totale de aproximativ un milion de euro. Pentru 2010, Davidai anticipeaza o crestere de 2-6% a veniturilor in contextul unui mediu politic stabil.

In prezent, sunt peste 1.547 de companii care folosesc aplicatia WizSalary si peste 515.000 de angajati sunt platiti in fiecare luna prin aceasta solutie. Companiile care folosesc solutia provin din toate domeniile, de la IMM-uri pana la importante institutii financiare. In primele noua luni, compania si-a marit cu mai mult de 100% numarul de salariati procesati in outsourcing, de la 3.000 la 7.000.

Davidai recunoaste ca serviciile de outsourcing au salvat compania de la pierderi si ca outsourcing-ul reprezinta una dintre principalele directii de dezvoltare pentru anul viitor. "Outsourcing-ul ne-a salvat in acest an, nimeni nu a cumparat licente software, dar de eficienta a fost nevoie, iar outsourcing-ul s-a vandut foarte bine", a declarat afaceristul.

Veniturile companiei WizSalary provin din trei surse: vanzarea de licente, operatiuni de actualizarea si suport tehnic, respectiv outsourcing de procesare.