“Ne asteptam sa incheiem anul cu o cifra de afaceri de aproximativ 800.000 de euro, mai mica decat cifra de afaceri pe 2008, insa rezonabila avand in vedere situatia existenta pe piata de training din Romania”, spune Viorel Panaite, partener la Human Invest, companie cu o cifra de afaceri de circa 950.000 de euro in 2008.

Scaderea prognozata de Panaite este mult mai redusa decat estimarile altor companii prezente pe piata locala de servicii de formare profesionala, care se asteapta la un declin de 35-45% al afacerilor in 2009, comparativ cu valorile inregistrate in 2008.

Piata de training a fost direct afectata de criza financiara globala, din cauza ca multe companii au decis sa reduca sau sa elimine bugetele alocate pentru pregatirea angajatilor, in incercarea de a reduce cat mai mult costurile.

“In primele sase luni din 2009 o mare parte din contractele mari care urmau a fi semnate s-au amanat si numarul de licitatii pentru programe strategice de dezvoltare s-a redus considerabil. Comparativ cu perioada similara a anului 2008, incasarile noastre au fost cu 20% mai reduse. Insa Human Invest a participat la toate pitch-urile ramase, astfel ca, in aceasta toamna, s-au semnat atat contracte noi (multe din ele urmand sa fie derulate incepand cu 2010), cat si o parte din cele care au fost amanate”, mentioneaza Panaite.

In trimestrul al treilea, furnizorul de training a avut afaceri de circa 80.000 de euro, dar, pana la sfarsitul anului, compania va emite facturi de un milion de euro, atat pentru cursurile livrate in 2009, cat si pentru programele care vor fi livrate la inceputul anului viitor.

“Dincolo de aspectul financiar, anul 2009 a reprezentat un moment prielnic pentru a opera o serie de schimbari in cadrul companiei la nivel de programe, portofoliu si traineri. Aceste actiuni ne-au permis sa asiguram o dezvoltare sustenabila a afacerii, sa ne dezvoltam reteaua de colaboratori si in acelasi timp sa fim in continuare pe shortlist-ul companiilor care doresc sa achizitioneze training-uri”, subliniaza Panaite.

Cursurile open si in-house de leadership, precum si cele de comunicare si time managemet au fost cele mai solicitate de clientii companiei in 2009.

“Fata de anul trecut, ierarhia nu s-a schimbat, insa putem discuta de un focus mai mare din partea companiilor in a-si echipa angajatii cheie cu acest gen de abilitati”, spune Panaite.

Oficialul companiei estimeaza ca tarifele practicate de jucatorii importanti din piata locala de training in 2009 se vor ridica la 150-300/participant/zi (inclusiv TVA).

Piata de training a fost estimata anul trecut la 40-50 de milioane de euro, cei mai importanti jucatori fiind Codecs, Ascendis, TMI Romania, UBD, Interact, Human Invest si Trend Consult.

Managerii romani au platit 75.000 de euro pentru doua zile de consultanta cu Bob Proctor

Banca Transilvania si Google tin cursuri pentru dezvoltarea afacerilor in mediul online

Alex Kock, partenerul de business al Interact: Managerii din Romania nu vad ce anume aduce valoare unui business

Ce aduce sfarsitul anului pentru firmele de training dupa noua luni de seceta?

Managerii romani au platit 75.000 de euro pentru doua zile de consultanta cu Bob Proctor

Managerii romani au platit 75.000 de euro pentru doua zile de...