“Evolutia acestui produs este imbucuratoare daca ne gandim ca in 2004, momentul in care am intrat pe piata romaneasca cu berea Bavaria, am reusit sa vindem Bavaria Apple in valoare de doar 14.000 de euro”, declara Costin Ghindea, director general Bavarom.

Piata berii cu gust este una dominata de incercari mai mult nereusite. “Mai toti competitorii au mizat pe beri cu gust, dar si cu alcool. Noi, cu Bavaria Apple, ne adresam unui segment non-alcool si, pana acum, am reusit sa avem un produs care face profit”, completeaza Costin Ghindea.

Cea mai importanta piata la nivel mondial pentru Bavaria Apple, si Bavaria cu celelalte gusturi, este zona tarilor arabe, unde nu este permis alcoolul.

In Europa si in Romania, Bavaria Apple este consumata de publicul feminin in proportie de 50 de procente, restul fiind adjudecat de nebautori de bere sau persoanele care isi doresc un “suc”, bautura naturala, cu un gust de malt. Exista chiar si bautori de bere fara alcool care au inceput sa consume Bavaria Apple, pentru ca nu poti bea prea multa bere fara alcool, “ceea ce a determinat producatorul olandez Bavaria sa ii asocieze mai multe gusturi naturale”, declara Costin Ghindea.

“Pentru ca 2009 a fost un an bun pentru Bavaria Apple, iar noi suntem de parere ca avem deja o piata in Romania, am decis sa aducem alte trei gusturi. Acum avem in oferta si Bavaria Lemon, Bavaria Hibiscus si Bavaria Peach, produse cu care vom depasi 300 de mii de euro in 2009 si de la care asteptam o crestere de 20 de procente in 2010. Cifrele sunt realizate in retail, in proportie de peste 70 de procente, restul revenind HoReCa”, declara Costin Ghindea.

Consumatorul roman se educa treptat, dar sigur, iar consumul de bere nefiltrata este un argument in acest sens. “Pentru ca anul acesta am inregistrat un consum constant de Paulaner, iar berea fara alcool se pare ca merge si ea, am decis sa aducem din 2010 un alt sortiment, anume Bavaria nefiltrata fara alcool. Asa ca, din 2010 avem o noua nisa pe care trebuie sa o lucram” , mai spune Costin Ghindea.